728 x 90

آمریکا: فعالیت رژیم ایران در تولید اورانیوم فلزی با ساخت تسلیحات هسته‌یی ارتباط مستقیم دارد

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا
ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا

ند پرایس سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا پس از انتشار یک گزارش تازه آژانس انرژی اتمی مبنی بر این‌که رژیم ایران تولید اورانیوم فلزی را توسعه داده، گفت: رژیم ایران هیچ نیاز معتبری به تولید اورانیوم فلزی ندارد، و اینگونه فعالیت‌ها هیچ اهرم فشاری به رژیم ایران نمی‌دهد و فقط انزوای بیشتر رژیم ایران را به همراه خواهد داشت.
رویترز روز دوشنبه ۲۵مرداد نوشت، به نسخه‌ای از گزارشی آژانس دست پیدا کرده، که در آن آمده است رژیم ایران در تولید اورانیوم فلزی، پیشرفت داشته است که در ساخت تسلیحات هسته‌یی نیز کاربرد دارد.
سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا در بیانیه‌یی اعلام کرد، رژیم ایران هیچ نیاز معتبری به تولید اورانیوم فلزی ندارد که با ساخت تسلیحات هسته‌یی ارتباط مستقیم دارد.
تحت توافق هسته‌یی برجام، رژیم ایران مجاز به فعالیت تولید اورانیوم فلزی یا تحقیق و پژوهش در متالورژی اورانیوم نیست، خارج کردن شرایط از حالت عادی و فراتر از محدودیت‌های مشخص شده در توافق هسته‌یی برجام غیرسازنده و ناسازگار با بازگشت به اجرای دوطرفه تعهدات است.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جدیدترین گزارش خود شنبه ۱۴ اوت، تأیید کرد که ایران از ۲۵۷گرم اورانیوم ۲۰درصد غنی شده برای تولید ۲۰۰ گرم فلز اورانیوم U-۲۳۵ به شکل UF۴ (تترا فلوریدا اورانیوم) ۲۰درصد غنی شده، استفاده کرده است.

به گفته آژانس مرحله تولید فلز اورانیوم سومین مرحله از چهار مرحله‌ای است که ایران برای تولید صفحه سوخت رأکتور هسته‌یی به آن نیاز دارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cd705b24-e623-427e-a58b-cebf6b0166fa"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات