728 x 90

آمریکا سازمان اطلاعات سپاه را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا
وزارت خزانه‌داری آمریکا

وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز (۷اردیبهشت) سازمان اطلاعات سپاه پاسداران را در فهرست تحریم‌ها قرار داد. دولت آمریکا چهار مقام ارشد سازمان اطلاعات سپاه پاسداران با اسامی روح‌الله بازقندی، محمد کاظمی، محمدمهدی سیاری و محمدحسن محققی را به فهرست تحریم مقامات رژیم آخوندی افزوده است. این تحریمها بدلیل دستگیری غیرقانونی شهروندان آمریکایی صورت گرفته است.


وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد: «امروز، دفتر کنترل داراییهای خارجی وزارت خزانه‌داری (OFAC) چهار مقام ارشد سازمان اطلاعات سپاه پاسداران (IRGC-IO) را تحریم کرد، نهادی که پیشاپیش از سوی وزارت‌خارجه به‌دلیل نقشش در گروگان‌گیری یا بازداشت به‌ناحق شهروندان آمریکایی در ایران نامگذاری شده است.
- سپاه پاسداران به‌دلیل بازداشت غیرقانونی اتباع آمریکایی در ایران علاوه بر نقش مستقیم آن در سرکوب اعتراضات و دستگیری مخالفان، از جمله افراد دوتابعیتی، مکرراً زندانیان را در زندان بدنام اوین نگهداری و بازجویی می‌کند.

اقدام امروز اولین اقدام تحت فرمان اجرایی (E.O.)۱۴۰۷۸ است و تلاشها برای بازگرداندن گروگانها و اتباع ایالات متحده به‌ناحق بازداشت شده به کشور را تقویت می‌کند و بر تعهد اساسی دولت ایالات متحده به بازگرداندن اتباع آمریکایی که در خارج از کشور گروگان گرفته شده و به اشتباه بازداشت شده‌اند، مجدداً تأکید می‌کند.
چهار مقام سپاه عبارتند از: روح‌الله بازقندی، محمد کاظمی، محمد مهدی سیاری، محمد حسن محققی


روح‌الله بازقندی مسئول ضد جاسوسی سپاه پاسداران است. بازغندی در این نقش درگیر بازداشت زندانیان خارجی در ایران بوده است. بازقندی به‌نمایندگی از سپاه پاسداران در چندین سمت از جمله مشارکت در عملیات سپاه پاسداران در سوریه و توطئه ترور علیه خبرنگاران، شهروندان اسراییلی و سایرینی که دشمنان ایران محسوب می‌شوند، کار کرده است.

محمد کاظمی در ژوئن ۲۰۲۲ به فرماندهی سپاه پاسداران رسید. کاظمی بر عملیات سپاه پاسداران در سرکوب جامعه مدنی در ایران و دستگیری ناراضیان ایرانی از جمله افراد دوتابعیتی نظارت دارد. او هم‌چنین بر سرکوب وحشیانه رژیم علیه تظاهرات در سراسر کشور در واکنش به‌قتل مهسا امینی نظارت داشته است. کاظمی قبلاً در تاریخ ۲۶اکتبر ۲۰۲۲ توسط OFAC به‌دلیل فعالیت برای یا از جانب سپاه معرفی شده بود.

محمدمهدی سیاری معاون معاونت نیروی زمینی سپاه پاسداران است. سیاری مستقیماً در تدارکات زندانیان در ایران نقش داشته است.

محمدحسن محققی، جانشین سرتیپ نیروی زمینی سپاه پاسداران به چند تن از فرماندهان ارشد سپاه در مورد عملیات‌های سپاه پاسداران گزارش داده است. محققی به‌عنوان رابط بین مقامات ارشد سپاه و مقامات سپاه پاسداران در عملیات ضد جاسوسی در سوریه خدمت می‌کرد.

روح‌الله بازقندی، محمد کاظمی، محمدمهدی سیاری و محمدحسن محققی به موجب حکم ا. ۱۴۰۷۸ برای اقدام یا ادعای اقدام برای یا از طرف، مستقیم یا غیرمستقیم، سپاه پاسداران، شخصی که دارایی و منافع اموال وی به موجب E. O مسدود شده است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9dbddbab-2b3f-4516-89c6-4d0b48f4bc8a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات