728 x 90

آمریکا حمله موشکی بالستیک رژیم ایران را به شدیدترین وجه ممکن محکوم می‌کند

حمله موشکی به اربیل عراق - عکس از آرشیو
حمله موشکی به اربیل عراق - عکس از آرشیو

کنسولگری آمریکا در اربیل عراق، حمله موشکی بالستیک رژیم ایران را به شدیدترین وجه ممکن محکوم می‌کند.

جنیفر گاویتو معاون دستیار وزیر در امور عراق و ایران به‌صورت مجازی با گروهی از روزنامه‌نگاران اقلیم کردستان عراق دیدار کرد و اظهارات زیر را بیان کرد و ضمن محکومیت حمله موشکی رژیم در بیانیه‌یی گفت: همان‌طور که رئیس‌جمهور بایدن در نامه اخیر خودش به نچیروان بارزانی رئیس‌جمهور اقلیم کردستان عراق اعلام کرد، ایالات متحده حمله موشکی بالستیک ایران را به شدیدترین وجه ممکن محکوم می‌کند.

آمریکا در کنار دولت عراق و دولت اقلیم کردستان می‌ایستد و از دولت عراق از جمله اقلیم کردستان عراق حمایت می‌کند.

دولت اقلیم کردستان یک شریک حیاتی برای آمریکا است و ما از شراکت نزدیک خود در طول سالیان متمادی، از جمله همکاری در کارزار جاری علیه داعش سپاسگزاریم.

شراکت عمیق ما بر ارزشهای دمکراتیک مشترک، از جمله آزادی بیان، مستحکم شده است. ما دولت اقلیم کردستان را تشویق می‌کنیم تا برای حمایت از روزنامه‌نگاران و آزادی بیان به صور عام در منطقه کردستان عراق بیشتر تلاش کند و هم‌چنان به‌عنوان نور راهنمای آزادی‌های مدنی در خاورمیانه آن را هدایت کند.

آمریکا به حمایت از نیروهای امنیتی عراق، از جمله پیشمرگه، ادامه خواهد داد، تا برای ایجاد منطقه‌ای امن، امن و مرفه کردستان عراق که ایالات متحده آن را جزء جدایی ناپذیر یک عراق باثبات و مرفه می‌داند، تلاش کند.

در ماه مبارک رمضان، مسلمانان در سراسر جهان روزه می‌گیرند، نماز می‌خوانند و به‌دنبال آشتی وصلح با دوستان و همسایگان هستند. این ماه زمان مناسبی برای کاهش تنشهای جاری در عراق و منطقه اطراف است. ایالات متحده امیدوار است که این ماه مبارک رمضان آسایش و آرامش مردم در سراسر عراق و اقلیم کردستان عراق را به ارمغان خواهد آورد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/684648bf-fa95-4ba7-a2f3-57806d82a5cb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات