728 x 90

آمار مبتلایان به کرونا در کشورهای مختلف جهان از مرز ۸۱میلیون نفر گذشت

کرونا در جهان
کرونا در جهان

به‌گزارش دانشگاه جانز هاپکینز آمار مبتلایان به کرونا در کشورهای مختلف جهان از مرز ۸۱میلیون نفر گذشت. تعداد جان‌باختگان طبق آمار رسمی بیش از یک میلیون و ۷۷۲هزار نفر ثبت شده است. رژیم آخوندی با محاسبه آمار مهندسی شده رسمی و دروغین باز هم از لحاظ تعداد فوت در ردهٔ هشتم جهان قرار دارد.

این در حالیست که کارشناسان خود رژیم هم می‌گویند آمار واقعی دو برابر و نیم آمار رسمی است.

در همین حال شیوع ویروس جهش‌یافته کرونا هم‌چنان ادامه دارد و پهنه‌های گسترده‌تری را در بر می‌گیرد.

در کره جنوبی سه مسافر که هفتهٔ گذشته از انگلستان بازگشته‌اند به‌ویروس جدید مبتلا شده‌اند. دولت کره جنوبی از سوم دیماه همه پروازهای انگلستان را قطع کرده است. دولت کره جنوبی مقررات سخت‌تری را برای مقابله با کرونا به‌اجرا گذاشته و از جمله در سئول تجمع بیش از چهار نفر را ممنوع کرده است.

در ژاپن نیز تا به‌حال حداقل ۸مورد از ویروس جدید شناسایی شده است. ژاپن که از این پیش‌تر ورود مسافران از انگلستان و آفریقای جنوبی را ممنوع کرده بود اینک اعلام کرده که تا پایان ماه ژانویه از ورود خارجیان به‌این کشور جلوگیری می‌شود. (دویچه‌وله ۸دی)

در چین، ژانگ ژان، خبرنگار و وبلاگ‌نویس چینی به‌دلیل انتشار ویدئوهای انتقادی نسبت به‌شیوع کرونا در ووهان به‌چهار سال زندان محکوم شد. خبرگزاری فرانسه گزارش کرده که این زن ۳۷ساله در محاکمه‌یی کوتاه به‌جرم «بر هم زدن آ‌رامش عمومی و ایجاد بلوا» محکوم شده است. (دویچه‌وله ۸دی)

آمار مبتلایان به کرونا در آمریکا به ۲۰میلیون نفر نزدیک شده است.ایالت کالیفرنیا بالاترین رقم مبتلا را در این کشوردارد. طی هفته گذشته در کالیفرنیا روزانه بیش از ۲۳۰نفر فوت کرده‌اند. فرماندار کالیفرنیا گفت تجمعات دوستانه و فعالیت‌های جمعی شغلی به مدت سه هفته دیگر ممنوع اعلام می‌شود. (تلویزیون رویترز ۹دی)

وزارت بهداشت آلبانی اعلام کرد که طی ۲۴ساعت از ۱۵۰۸ تست کرونا حدود ۲۱درصد مثبت بوده و ۳۱۸نفر جدید، مبتلا به کرونا تشخیص داده شدند. در همین روز طبق آمار رسمی ۱۱نفر دیگر به‌شمار جان‌باختگان افزوده شده است. (تاپ چنل ۸دی)

از سوی دیگر الیور وارهلی، کمیسر گسترش اتحادیه اروپا گفت: اتحادیه اروپا یک بسته ۷۰میلیون یورویی برای دسترسی کشورهای بالکان غربی به واکسن را تصویب کرده است. این بسته به‌صورت کمک‌هزینه به مجموعه کشورهای بالکان غربی، از جمله آلبانی داده خواهد شد. همزمان، روسیه آمادگی خود را برای فروش واکسن به آلبانی در نامه‌یی به‌مشاور نخست‌وزیر این کشور اعلام کرده است. (سایت اتحادیه اروپا ۸دی)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/98a732b9-c3e5-409b-b712-5bf0c43d97b9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات