728 x 90

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۵۲۲هزار و ۹۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۵۲۲هزار و ۹۰۰نفر بیشتر است

  

  •  عضو کمیته علمی ستاد کرونا: هنوز خیالمان از امیکرون راحت نیست و ابتلاها هم‌چنان وجود دارد
  • اپیدمیولوژیست: هنوز پیک ششم خاتمه نیافته است. به‌دنبال پیک ششم پیک هفتم هم خواهد آمد
  • در کرمان از ۲۳شهرستان استان، ۱۵شهرستان در وضعیت قرمز، ۵شهر نارنجی و ۳شهر در وضعیت زرد قرار دارند
  • دانشگاه پزشکی آذربایجان غربی: ۴۲۱بیمار مبتلا به کرونا بستری، ۱۵۱بیمار درICU و ۳۵نفر وصل به دستگاه تنفس مصنوعی هستند
  • دانشگاههای پزشکی اصفهان و کاشان: ۶۰۳بیمار کرونایی بستری، ۱۲۵نفر در ICU و ۱۶بیمار در ۲۴ساعت گذشته جان باختند  

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر دوشنبه، ۲۳ اسفند۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۵۲۲هزار و ۹۰۰نفر بیشتر است. آمار جان‌باختگان در آذربایجان شرقی به ۱۸۱۲۸نفر، در آذربایجان غربی به ۱۹۷۲۸نفر، در اردبیل به ۶۷۲۱نفر، در البرز به ۱۵۲۸۳نفر، در اصفهان به ۳۶۴۶۰نفر، در بوشهر به ۵۸۱۴نفر، در تهران به ۱۲۳۰۷۵نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۴۰۵۰نفر، در خراسان رضوی به ۴۱۷۴۵نفر، در خوزستان به ۳۱۴۵۰نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۴۲۹۰نفر، در فارس به ۲۰۱۲۵نفر، در کردستان به ۸۵۱۷نفر، در کرمان به ۱۴۳۲۲نفر، در کرمانشاه به ۹۷۷۴نفر، در گلستان به ۱۱۱۷۵نفر، در لرستان به ۱۷۰۰۰نفر، در مازندران به ۱۸۶۳۰نفر، در مرکزی به ۹۴۶۸نفر و در همدان به ۹۷۲۳نفر رسیده است.

 

طباطبایی عضو کمیته علمی ستاد کرونا با هشدار نسبت به بروز پیک هفتم گفت: «به نظر نمی‌رسد هنوز در مرحله‌ای باشیم که بگویم خیالمان راحت است. هنوز خیالمان از امیکرون راحت نیست و ابتلا ها هم‌چنان وجود دارد» (مشرق ۲۳ اسفند۱۴۰۰).

 

حمید سوری اپیدمیولوژیست گفت: «هنوز پیک ششم خاتمه نیافته است. به‌دنبال پیک ششم پیک هفتم هم خواهد آمد. به‌رغم تذکرات مکرری که داده شده وزارت بهداشت در شهرها و مناطق مختلف ارزیابی خطر نکرد. اگر این کار را می‌کرد می‌توانستیم محدودیتهای جدی‌تری را برای مناطق پر خطر در نظر بگیریم» (شفقنا ۲۳ اسفند۱۴۰۰).

 

در کرمان، با توجه به ادامه شیوع بیماری کرونا در استان هم‌اکنون از ۲۳شهرستان استان، ۱۵شهرستان در وضعیت قرمز، ۵شهر نارنجی و ۳شهر در وضعیت زرد قرار دارند (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۲۳ اسفند).

 

در اصفهان، دانشگاههای پزشکی اصفهان و کاشان اعلام کرد: هم‌اکنون ۶۰۳بیمار مبتلا به کرونا بستری که ۱۲۵نفر از آنها در ICU هستند. هم‌چنین ۱۶بیمار در ۲۴ساعت گذشته جان باختند» (خبرگزاری حکومتی مهر و صدا و سیما رژیم ۲۳ اسفند۱۴۰۰).

 

در آذربایجان غربی، بر اساس اعلام دانشگاه پزشکی، با بستری ۱۸۲بیمار کرونایی در ۲۴ساعت گذشته هم‌اکنون ۴۲۱بیمار بستری، ۱۵۱بیمار در ICU و ۳۵بیمار هم وصل به دستگاه تنفس مصنوعی هستند» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۲۲ اسفند۱۴۰۰).

 

در فارس، با بستری ۱۰۷بیمار مبتلا به کرونا در ۲۴ساعت گذشته، هم‌اکنون ۵۴۷بیمار بستری که ۱۰۶نفر از آنها در ICU نگهداری می‌شوند (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۲۳ اسفند۱۴۰۰).

 

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۳ اسفند۱۴۰۰ (۱۴مارس۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5d31e3f2-519d-444d-9b54-a0ff04540840"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات