728 x 90

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۹۶هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۹۶هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است

گسترش مبتلایان به اُمیکرون در ۲۱استان کشور

  • استاندارمرکزی: شرایط کرونا دلالت بر درپیش بودن سناریوی بدبینانه‌ای و شرایط نامطلوب و سخت دارد.
  • دانشگاه پزشکی قم: تاکنون تست ۱۱نفر مبتلا به امیکرون ثبت شده است. آمار ابتلاء به امیکرون می‌تواند به‌صورت موشکی افزایش یابد
  • دانشگاه پزشکی یزد: پای امیکرون به بافق و تفت هم باز شد و چند بیمار مبتلا به کرونا با سویه جدید امیکرون شناسایی شد
  • دانشگاه پزشکی اهواز: میزان مرگ و میر بیماران بستری خوزستان با افزایشی۱۴.۴ درصدی از استانهای دیگر بیشتر است

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر شنبه ۱۸دی۱۴۰۰ اعلام کرد. آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۴۹۶هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان شرقی به ۱۷۱۴۸نفر، در اصفهان به ۳۴۳۸۰نفر، در بوشهر به ۵۵۲۴نفر، در تهران به ۱۱۵۹۳۰نفر، در خراسان شمالی به ۶۳۴۸نفر، در خوزستان به ۲۹۹۵۵نفر، در فارس به ۱۸۷۵۰نفر، در کرمانشاه به ۹۲۸۴نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۳۷۵۹نفر، در لرستان به ۱۶۴۱۵نفر، در مرکزی به ۹۰۳۳نفر و در یزد به ۸۲۰۸نفر رسیده است.

وزارت بهداشت رژیم اعلام کرد: «مجموع مبتلایان به اُمیکرون در کشور به ۴۶۷مورد رسیده است. . آذربایجان شرقی ۴، آذربایجان غربی ۱، اصفهان ۳۸، البرز ۴، بوشهر ۹، تهران ۸۵، چهارمحال و بختیاری ۱، خراسان رضوی ۷۸، زنجان ۸، سیستان و بلوچستان ۱۰، فارس ۱۱، قم ۱۱، کردستان ۱، کرمان ۳، کرمانشاه ۱۲، گلستان ۲، مازندران ۳۶، مرکزی ۹، هرمزگان ۱۲۲، همدان ۲، یزد ۱۷ و لرستان۳ نفر» (همشهری ۱۸دی۱۴۰۰).

در خراسان شمالی، «جاجرم با وضعیت نارنجی به‌عنوان تنها شهرستان پرخطر کرونایی کشور اعلام شد و شهرستانهای شیروان، فاروج، گرمه که پیش از این در رنگبندی آبی قرار داشت در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفت» (ایرنا ۱۸دی۱۴۰۰).

در فارس، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: «گردش پنهان اُمیکرون نگران‌کننده است. تاکنون یازده مورد ابتلا به تأیید رسیده که به‌دلیل قدرت انتشار بالای این سویه، خطر ابتلا به‌صورت جدی‌تری جامعه را تهدید می‌کند» (ایسنا ۱۸دی۱۴۰۰).

در مرکزی، استاندار گفت: «شرایط نگران‌کننده است. سناریوی بدبینانه‌ای در پیش است و ممکن است به‌زودی شرایط سختی ایجاد شود. ۲هفته است که ابتلا به کرونا در آشتیان، تقرش، کمیجان و محلات بالا است. در ساوه با جمعیت ۲۰۰هزار نفر تعداد مبتلای ۲برابری و بستری چهار برابری نسبت به اراک قابل‌قبول نیست» (ایرنا ۱۸دی۱۴۰۰).

در قم، معاون دانشگاه پزشکی گفت: «تاکنون تست ۱۱نفر مبتلا به امیکرون ثبت شده است. نباید به اشتباه میزان بستری و مرگ و میر این سویه ناچیز گرفته شود، آمار ابتلاء به امیکرون می‌تواند موشکی افزایش یابد» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۸دی۱۴۰۰).

در یزد، معاون دانشگاه پزشکی گفت: «پای امیکرون به بافق و تفت هم باز شد. تاکنون ۱۷مورد مثبت به تأیید وزارت بهداشت رسیده است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۸دی۱۴۰۰).

در خوزستان سرپرست دانشگاه پزشکی اهواز گفت: «میزان مرگ و میر بیماران بستری در خوزستان مقداری از استانهای دیگر بیشتر است. هم‌چنین در هفته گذشته نسبت به هفته قبل از آن موارد ابتلا ۱۴.۴ درصد افزایش یافته است» (ایسنا ۱۸دی۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۸دی۱۴۰۰ (۸ژانویه۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cd9ca1c9-d783-4772-84bd-54e1a030f2b0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات