728 x 90

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۸۷هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۸۷هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است

 

  • زالی: ۹هزار پرستار دچار عوارض طولانی و فرسایشی کرونا هستند و هم‌چنان با عوارض آن دست و پنجه نرم می‌کنند
  • سازمان نظام پرستاری: در تهران هنوز هم در بیمارستانهایی، ۱۵بیمار توسط یک پرستار خدمات می‌گیرند و این تأسف‌بار است
  • رئیس نظام پرستاری اردبیل: باید به‌ازای هر تخت بستری ۲.۵پرستار وجود داشته باشد که این رقم در اردبیل ۹دهم درصد است
  • سایت حکومتی همشهری: استانهای ایلام، خراسان جنوبی، یاسوج و یزد به‌ترتیب بیشترین میزان بروز هفتگی بستری را داشته‌اند
  • در آذربایجان غربی: در شبانه روز گذشته، ۱۰۷تن به کرونا مبتلا و ۱۰۵تن از آنان در مراکز درمانی بستری شدند.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز شنبه ۲۰آذر۱۴۰۰ اعلام کرد. آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۴۸۷هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان شرقی به ۱۶۷۹۸نفر، در اصفهان به ۳۳۵۰۰نفر، در ایلام به ۴۶۵۸نفر، در تهران به ۱۱۴۱۵۵نفر، در خراسان رضوی به ۳۹۵۱۰نفر، در خوزستان به ۲۹۵۴۵نفر، در قزوین به ۵۶۴۴نفر، در کردستان به ۸۰۱۷نفر، در لرستان به ۱۶۱۹۰نفر و در مازندران به ۱۷۷۶۰نفر رسیده است.

 

سایت حکومتی همشهری امروز نوشت: «استانهای ایلام، خراسان جنوبی، یاسوج و یزد به ترتیب بیشترین میزان بروز هفتگی بستری کرونا را داشته‌اند. میزان کشندگی در موارد بستری در خوزستان نیز نسبت به سایر استانها بیشتر بوده است».

 

عزیزی معاون نظام پرستاری با اشاره به مشکل بزرگ کمبود پرستار در زمان شیوع کرونا گفت: «با حداقل استاندارد تعداد پرستار به تخت و بیمار فاصله زیادی داریم. در دوران کرونا در همین پایتخت که بیشترین امکانات بهداشتی درمانی در آن وجود دارد هنوز هم در بیمارستانهایی ۱۵بیمار توسط یک پرستار خدمت می‌گیرند و این تأسف‌بار است و علاوه بر آسیب‌های جدی جسمی و روحی همکاران ما، حق مردم هم پایمال می‌شود» (ایسنا ۲۰آذر۱۴۰۰).

 

در تهران: زالی رئیس ستاد کرنا در تهران در مورد وضعیت پرستاران و عدم رسیدگی به آنها گفت: «۹هزار پرستار دچار عوارض طولانی و فرسایشی کرونا هستند و باید به مشکلات آنان رسیدگی کرد. کسانی که به ظاهر بیماری را پشت سر گذاشته‌اند اما هم‌چنان با عوارض آن دست و پنجه نرم می‌کنند» (سلامت نیوز ۲۰آذر۱۴۰۰).

 

در اردبیل، رئیس نظام پرستاری گفت: «در ایام کرونا کمبود پرستار بیش‌از‌پیش خود را نشان داد و تمام بار سنگین این کمبود بر دوش پرستاران بود. طبق استاندارد کشوری باید به ازای هر تخت ۲.۵ پرستار وجود داشته باشد که این رقم در اردبیل ۹دهم درصد است و بسیار پایین‌تر از میانگین کشوری است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۰آذر۱۴۰۰).

 

در آذربایجان غربی، «در شبانه روز گذشته، ۱۰۷تن به کرونا مبتلا و ۱۰۵تن بستری شدند. هم‌اکنون ۵۰۹بیمار بستری و ۱۳۶نفر در ICU و ۳۱نفر با استفاده از ونتیلاتور تنفس می‌کنند» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۲۰آذر۱۴۰۰).

 

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۰آذر۱۴۰۰ (۱۱دسامبر۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c9222075-5201-418b-a075-7fef50c43887"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات