728 x 90

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۴۳هزار و ۲۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۴۳هزار و ۲۰۰نفر بیشتر است

 

  • رئیسی: هنوز آمار ابتلا و بستری در بسیاری از شهرها بالا است. پیش‌بینی ما از پیک بعدی بیماری، در آبان ماه است.
  • عضو کمیسیون بهداشت مجلس رژیم: علت فوت مبتلایان قارچ سیاه ذکر نمی‌شود تا برای پزشک وبیمارستان مشکلی پیش نیاید
  • دانشگاه پزشکی لرستان: در روزهای اخیر ۵مبتلا به قارچ سیاه مشاهده شده که هر ۵نفر فوت کرده‌اند
  • در اردبیل، وضعیت کرونا شکننده است. بیمارستانها در آماده‌باش شبانه‌روزی هستند و ۵۱بیمار در یک قدمی مرگ قرار دارند
  • روزنامه حکومتی آرمان: وزیر بهداشت می‌گوید فایزر مختص افراد عادی نیست. افراد عادی از سینوفارم و برکت استفاده کنند
  • وزیر بهداشت گفت تا ۲هفته آینده ۷۰درصد جمعیت واکسینه می‌شوند اما بنا بر آمار وزارت بهداشت تاکنون فقط ۱۸درصد دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز چهارشنبه ۷مهر ۱۴۰۰ اعلام کرد. آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۴۴۳هزار و ۲۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان غربی به ۱۵۸۶۸نفر، در اردبیل به ۵۵۷۵نفر، در البرز به ۱۲۹۶۸نفر، در اصفهان به ۲۹۵۸۰نفر، در بوشهر به ۵۰۱۹نفر، در تهران به ۱۰۳۹۰۶نفر، در خراسان رضوی به ۳۶۳۴۵نفر، در خوزستان به ۲۷۱۶۵نفر، در زنجان به ۴۲۹۰نفر، در فارس به ۱۵۸۹۹نفر، در قزوین به ۴۹۱۴نفر، در کردستان به ۶۹۹۲نفر، در کرمانشاه به ۷۹۳۴نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۳۲۰۴نفر، در گیلان به ۱۵۵۱۵نفر، در لرستان به ۱۴۸۶۵نفر، در مرکزی به ۸۱۰۸نفر، در هرمزگان به ۷۵۴۰نفر و در همدان به ۸۳۳۳نفر رسیده است.

 

رئیسی سخنگوی ستاد کرونا گفت: هنوز آمار ابتلا و بستری در بسیاری از شهرها بالا است. پیش‌بینی ما از پیک بعدی بیماری، در آبان ماه است» (خبرگزاری نیروی قدس ۷مهر۱۴۰۰). .

نجف‌آبادی عضو کمیسیون بهداشت مجلس ارتجاع در مورد علت عدم ذکر فوت بیماران قارچ سیاه در گواهی فوت‌شدگان گفت: «برای این ذکر نمی‌کنند که برای پزشک و بیمارستان مشکلی پیش نیاید. در بحران شدید کرونا تعداد بیماران زیاد، هرج و مرج شدید و مشکلات و درگیریها زیاد بود و به تبع آن نظارت کاهش پیدا کرده بود» (ایلنا ۷مهر۱۴۰۰).

روزنامه حکومتی جمهوری اسلامی امروز نوشت: عین‌اللهی وزیر بهداشت مدعی شد تا ۲هفته آینده ۶۰میلیون نفر یعنی ۷۰درصد جمعیت واکسینه خواهند شد، در حالی‌که بنا بر اعلام وزارت بهداشت تاکنون ۱۵میلیون و ۸۲۴هزار و ۵۲۰نفر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند»

روزنامه حکومتی آرمان امروز نوشت: «خیلی عجیب است که تنها واکسن مورد تأیید کودکان و نوجوانان فایزر و مدرن است و در حال حاضر حتی در فلسطین و لبنان و عراق و افغانستان و دیگر کشورها مصرف می‌شود، اما وزیر بهداشت و درمان می‌گوید: واکسنهای فایزر وارداتی مختص افراد عادی نیست و افراد عادی جامعه از سینوفارم و برکت استفاده کنند»

در آذربایجان غربی، ستاد کرونا اعلام کرد: «۳۰۷ بیمار کرونایی در ICU هستند که نشان‌دهنده تداوم وضعیت نامناسب کرونا در استان است. در حال حاضر ۱۹۳۱نفر نیز بستری هستند و در ۲۴ساعت گذشته ۱۸نفر فوت کردند» (ایرنا ۷مهر ۱۴۰۰).

 

در لرستان، دانشگاه پزشکی اعلام کرد: «طی روزهای اخیر ۵مورد بیمار مبتلا به قارچ سیاه در استان مشاهده شده که متأسفانه هر ۵مورد منجر به فوت بیمار شده است» (خبرگزاری نیروی قدس ۷مهر۱۴۰۰).

 

در قزوین، رئیس دانشگاه پزشکی با اشاره به افزایش بیماران کرونا در استان گفت: «آمار مرگ‌ومیر کرونایی استان قزوین نسبت به روز گذشته ۱۷درصد و موارد بستری روزانه ۹درصد افزایش یافته است. هم‌چنین در حال حاضر ۴۰بیمار بدحال زیر دستگاه ونتیلاتور در بخش ICU بیمارستانهای ما بستری هستند» (خبرگزاری نیروی قدس ۷مهر۱۴۰۰). .

در اردبیل، وضعیت کرونا شکننده است. امکانات و تخت‌های بیمارستانی در حالت آماده‌باش شبانه‌روزی قرار دارد و ۵۱بیمار بد حال کرونایی در یک قدمی مرگ قرار دارند (خبرگزاری حکومتی مهر ۷مهر۱۴۰۰).

در کرمانشاه، سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: «در شبانه روز گذشته ۵۳۲نفر برای تزریق رمدسیویر، بستری موقت و ۲۰۲نفر بستری شدند. ۱۱۴۰بیمار کرونایی بستری هستند و ۲۱۵نفر آنها در ICU می‌باشند» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۷مهر۱۴۰۰).

در یزد، سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: «در شبانه روز گذشته بیش از ۹۰بیمار کرونایی پذیرش شده‌اند. در حال حاضر ۳۸۹بیمار بستری هستند که ۸۵نفر به‌دلیل وخامت حالشان در ICU هستند» (ایسنا ۷مهر۱۴۰۰).

 

در اصفهان، سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: «در ۲۴ساعت گذشته ۳۰۷بیمار در استان بجز کاشان و آران وبیدگل بستری شدند. ۲۰۲۷بیمار بستری هستند که ۳۳۳نفر از آنها در بخش ICU نگهداری می‌شوند. طی ۲۴ساعت گذشته نیز ۳۳نفر بر اثر بیماری کرونا جان باختند» (ایمنا ۷مهر۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۷مهر ۱۴۰۰ (۲۹سپتامبر ۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c901a152-82b3-45de-a4c1-dad85c7a45e0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات