728 x 90

آغاز مسابقات المپیک زمستانی در شهر پیونگ‌ چانگِ کره جنوبی

آغاز مسابقات المپیک زمستانی در شهر پیونگ‌چانگِ کره جنوبی
آغاز مسابقات المپیک زمستانی در شهر پیونگ‌چانگِ کره جنوبی

بیست‌ و‌ سومین دوره مسابقات المپیک زمستانی در شهر پیونگ‌ چانگ در کره جنوبی با برنامه‌های متنوع و رنگارنگ آغاز شد. در این مراسم ورزشکاران کره شمالی و جنوبی با هم وارد ورزشگاه شدند و  دو کشور زیر پرچم کره متحد در مراسم افتتاحیه شرکت کردند.

دمای هوا در پیونگ‌ چانگ دو درجه سانتیگراد زیر صفر بود و به نسبت روزهای پیش اندکی گرم‌تر شده بود. تماشاگران می‌توانستند از دست‌اندرکاران مراسم پتو و بارانی گرم دریافت کنند.

رژه تیم‌های شرکت کننده طبق سنتی دیرینه با ورود ورزشکاران یونان به استادیوم آغاز شد و تیم‌ها به ترتیب وارد استادیوم شدند. تیم روسیه زیر پرچمی با علامت المپیک که یک زن کره‌ای آن را حمل می‌کرد وارد استادیوم شد. ورزشکاران روسیه به‌خاطر دوپینگ حق شرکت با پرچم کشور خود را نداشتند.

قبل و بعد از مراسم ورود ورزشکاران به استادیوم همراه بود با رقص و آواز و برنامه‌های بسیار متنوع و دیدنی.

مشعل بیست‌ و‌ سومین دوره از مسابقات المپیک زمستانی نیز توسط دو ورزشکار از کره شمالی و جنوبی به سالن وارد شد.

توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک، در این مراسم به زبان کره‌ای گفت: «سلام و عصر به خیر پیونگ چانگ» رئیس کمیته بین‌المللی المپیک خواستار بازی‌هایی منصفانه شد و شرکت ورزشکاران کره شمالی و کره جنوبی را در کنار هم نشانی از قدرت ورزش دانست. رئیس‌جمهوری کره جنوبی در ساعت ۴۲: ۲۱ به وقت محلی شروع بازی‌ها را اعلام کرد.

 

در بیست‌ و‌ سومین دوره از مسابقات المپیک زمستانی ۲۹۰۰ورزشکار از ۹۲کشور جهان شرکت دارند. این مسابقات ۱۶روز ادامه خواهد داشت و ۱۰۲مدال به ورزشکاران پیروز داده خواهد شد.

در این مراسم ۱۵۳ورزشکار از کشور آلمان شرکت دارند که بعضی از آنها در این مراسم حاضر نبودند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/93a0752b-1c48-4d8b-ba37-efeaf72aa3d3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات