728 x 90

آغاز اجلاس سالانه گروه‌های پارلمانی دوستان ایران آزاد با شرکت نمایندگان پارلمان اروپا و پارلمانهای انگلستان، آلمان، فرانسه، ایتالیا، سوئیس، هلند، رومانی و کشورهای نوردیک

اجلاس سالانه گروه‌های پارلمانی دوستان ایران آزاد - ۲۰بهمن۱۴۰۰
اجلاس سالانه گروه‌های پارلمانی دوستان ایران آزاد - ۲۰بهمن۱۴۰۰

اجلاس سالانهٔ گرو‌ههای پارلمانی دوستان ایران آزاد با شرکت نمایندگان پارلمان اروپا و پارلمانهای انگلستان، آلمان، فرانسه، ایتالیا، سوئیس، هلند، رومانی و کشورهای نوردیک عصر چهارشنبه ۲۰بهمن آغاز شد.

 

سخنرانی خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران در اجلاس سالانه گروه‌های دوستان ایران آزاد در کشورهای مختلف اروپایی:

خانم رجوی به شهیدان پاکباخته و راهبران راستین انقلاب علیه دیکتاتوری سلطنتی در ایران درود فرستاد و گفت ایدهٔ سرنگونی شاه را مجاهدین و چریک‌های فدایی با نبردهای دلیرانه و با فتح شکنجه‌گاههای ساواک و میدانهای تیرباران به‌خواست اصلی مردم ایران ارتقا دادند.

مقاومت مردم ایران علیه دیکتاتوری دینی در واقع ادامه و تکامل انقلاب ضدسلطنتی است. مردم ایران که ۴۳سال پیش رژیم شاه را سرنگون کردند امروز شعارشان این است که: مرگ بر ستمگر چه شاه باشد چه رهبر.

خانم رجوی خاطرنشان کرد که امروز بیشتر تضادهای جامعه ایران به‌صورت حاد و بازگشت‌ناپذیر علیه رژیم فعال شده و کارگران و کشاورزان سر به‌شورش برداشته‌اند. در حاشیه شهرها، مردم محروم در تنش دائمی با رژیم‌اند و پاسداران پی‌درپی خانه‌های آنها را تخریب می‌کنند.

جامعه ایران در حالت تخاصمی با رژیم قرار دارد. قیام‌هایی که بعد از دی۹۶ در سراسر ایران جریان پیدا کرده، نشان می‌دهد برخلاف توهمات آخوندساخته، رژیم در میان تهیدستان و فقرا پایگاهی ندارد، به‌عکس تهیدستان شهری، امروز پایگاه اصلی نیروی شورش و طغیان علیه رژیم آخوندهاست.

در چنین شرایطی خامنه‌ای با روی کار آوردن جلاد قتل‌عام۶۷ دو هدف را دنبال می‌کند، بستن راه قیام و داشتن دست باز در پروژه‌های اتمی و سیاست خارجی. اما رژیم اعم از این‌که توافق اتمی را موقتاً بپذیرد و یا به‌طرف بمب برود، در هر حال فوران قیام‌ها را با نقش‌آفرینی کانون‌های شورشی در برابر خود دارد.

خامنه‌ای گمان می‌کرد که با یک پایه کردن رژیم می‌تواند اوضاع را مهار کند. اما شش ماه بعد از رئیسی دولت او به‌ناتوان‌ترین دولت چهار دهه اخیر تبدیل شده است. از هر نظر آخوندها به‌پایان راه رسیده‌اند.

مقاومت ایران ۴۳سال است در مقابل دیکتاتوری مذهبی ایستاده است. بدون این مقاومت که خاتمی آن را بزرگترین موج و سهمناک‌ترین طوفان توصیف می‌کرد و احمدی‌نژاد در بارهٔ آن می‌گفت برای ساقط کردن چندین حکومت کفایت می‌کرد، تابحال بنیادگرایی مذهبی بر کل منطقه حاکم شده بود.

رژیم مجاهدین و مقاومتی را تهدید اصلی موجودیت خود می‌داند و مقابله با آنرا از مهم‌ترین اولویت‌های سیاست خارجی و سیاست‌های امنیتی، تبلیغاتی و جنگ روانی خود می‌داند. ولایتی به سفیران کشورهای اروپایی می‌گفت بین روابط دوستانه با ما و حمایت از مجاهدین باید یکی را انتخاب کنید. خرازی وزیر خارجه بعدی رژیم هم می‌گفت معیار جدی و تعیین‌کننده برای ارزیابی صداقت کشورهای اروپایی نوع رابطه آنها با مجاهدین است.

احساس خطر دائمی رژیم این است که این مقاومت نارضایتی عظیم جامعه را به‌مبارزه هدفمندی برای سرنگونی رژیم ارتقا می‌دهد. این تهدید از زمانی که جنبش اعتراضی در ایران بالا گرفته، به‌مراتب شدیدتر شده است. کانون‌های شورشی و هواداران مجاهدین یک خطر مادی و بالفعل برای حاکمیت آخوندها شده‌اند.

رژیم ایران به‌عنوان بزرگترین حامی تروریسم و بنیادگرایی که مرتکب بیشترین اعدامها می‌شود باید وادار شود تا پاسخگوی جنایاتش باشد. بی‌عملی جامعه جهانی در برابر این همه جنایت باید پایان پیدا کند.

سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات در تمامیت آن باید در لیست گروه‌های تروریستی قرار گرفته و مزدوران و عوامل آنها از خاک اروپا اخراج شوند. مانند تروریستها و مزدوران محکوم شده در دادگاه بلژیک تابعیت و پاسپورت آنها باید باطل شود.

قتل‌عام سال۶۷ باید به‌عنوان «نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت» از سوی پارلمانها و دولتها به‌رسمیت شناخته شود.

 

سخنان نمایندگان:

خانم میشل دووو کولور نماینده مجلس ملی فرانسه گفت: برای من افتخار بزرگی است که در چهل و سومین سالگرد انقلاب ایران همراه شما باشم. نبرد هم‌چنان ادامه دارد. ما، اعضای پارلمان از سراسر دنیا از این هدف دفاع می‌کنیم که مردم ایران روزی در یک کشور قانونمند زندگی کنند.

ما از پارلمان فرانسه به اشرف۳ رفتیم و از موزه مقاومت دیدار کردیم. این موزه یادآور شرایط سخت زندانها و راهروهای وحشت در جریان قتل‌عام۱۳۶۷ بود که در جریان آن ۳۰هزار ایرانی اعدام شدند.

ما این افتخار را داشتیم که رئیس جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت، ‌خانم رجوی را، به دفعات به پارلمان فرانسه دعوت کنیم تا بر حمایت خودمان از مقاومت سازمان‌یافته و برنامه ده ماده‌یی ایشان در مسیر بازگرداندن امید به ایران تأکید کنیم.

 

نماینده پارلمان ایتالیا آنتونیو تاسو گفت: ما تابه‌حال در چند نوبت فراخوانهایی در مورد به‌رسمیت شناختن قتل‌عام سال۶۷ به‌عنوان جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی و حمایت از برنامه ۱۰ماده‌ای خانم رجوی داده‌ایم و توانستیم حمایت بسیاری از همکارانمان از همه گروه‌های پارلمانی چه در مجلس نمایندگان و چه در مجلس سنا را کسب کنیم.

با توجه به تحولات پرشتاب در داخل ایران، کمیته ما در پارلمان و سنای ایتالیا در طرف مردم و مقاومت ایران، توجه جامعه بین‌المللی و به‌طور خاص دولت ایتالیا را به این جلب می‌کند که سیاست در قبال ایران باید هم‌سو با مردم ایران باشد که خواهان یک تغییر بنیادین در ایران هستند.

 

لئو داتسنبرگ رئیس گروه دوستان ایران آزاد پارلمان فدرال آلمان: تجربه ما این است که رژیم در بحرانهای مرگبار طناب نجاتش را در این می‌بیند که به اپوزیسیون اصلی‌اش حمله کند تا القا کند که این رژیم آلترناتیوی ندارد. اتهامات رژیم علیه اپوزیسیون نشان می‌دهد پیشرفت این آلترناتیو بسیار مؤثر و برای رژیم دردآور است.

 

مارتین پاتسلت: وقتی رژیم ایران به شما حمله می‌کند شما باید با یک تهاجم ۱۰برابر به آن پاسخ دهید. چون این رژیم با دروغهای بزرگ و برچسب زدن می‌خواهد شما را از صحنه بیرون کند و آلترناتیو را بی‌اثر کند. این رژیم در وارونه جلوه دادن حقایق استاد شیطان است.

شورای ملی مقاومت در آلمان در یک تهاجم حقوقی علیه دی سایت به دادگاه شکایت کرد و ما تاکنون چندین موفقیت در این رزم حقوقی به‌دست آورده‌ایم. این توانمندی مقاومت را نشان می‌دهد که می‌تواند تبلیغات دروغین رژیم ایران و لابیهای آنرا خنثی کند. این موفقیت حاصل یک کار جمعی بود.

ریتا زوسموت و من جزو نزدیک به ۶۰نفری بودیم که در این کارزار حقوقی به نفع مقاومت ایران شهادت دادیم تا حقیقت بر دروغ پیروز شود. این برای ما یک افتخار است. حامیان رژیم باید بدانند که با دروغ نمی‌توان برای این دیکتاتوری مذهبی فرصت حیات خرید. پایان رژیم در چشم‌انداز است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/16efd267-38e3-4fd9-9356-34ef771554d7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات