728 x 90

چهلم شهید قیام مهدی حضرتی در کرج، خانواده در حصر

چهلم شهید قیام مهدی حضرتی در کرج، خانواده در حصر
چهلم شهید قیام مهدی حضرتی در کرج، خانواده در حصر

روز پنج‌شنبه ۲۴ آذر چهلمین روز شهید قیام مهدی حضرتی در کرج بود. مراسم چهلم مهدی حضرتی در حالی برگزار شد که دژخیمان سرکوبگر خامنه‌ای اعضای خانواده این نوجوان کشته‌شده را در خانه‌شان حبس کرده‌اند.

ماموران حکومتی، جاده منتهی به آرامگاه «بهشت علی» در ماهدشت کرج و ورودی آن را بستند و فضای امنیتی سنگینی را بر مزار مهدی حضرتی ایجاد کردند.

شماری از مردم توانستند بر مزار مهدی حضرتی حاضر شوند، این درحالی بود که نیروهای امنیتی به افرادی که قصد داشتند برای چهلم به آنجا بروند اجازه ورود ندادند.

یکی از بستگان مهدی حضرتی در مراسم چهلم او بر مزارش می‌گوید جمهوری اسلامی، امروز خانواده‌ٔ مهدی را حصر خانگی کرده تا نتوانند در مراسم بچه‌شان شرکت کنند.

به مهدی ۱۷ساله در کرج تیراندازی کردند، او را پشت وانت انداختند، رویش را با بنر پوشاندند و بدون حضور خانواده‌اش او را خاک کردند.

ماهدشت کرج- چهلم شهید قیام مهدی حضرتی در کرج -۲۴آذر

ماهدشت کرج- چهلم شهید قیام مهدی حضرتی در کرج -۲۴آذر

ماهدشت کرج- چهلم شهید قیام مهدی حضرتی-ماموران حکومتی مانع از حضور مردم شدند-۲۴آذر

مهدی حضرتی، نوجوان ۱۷ ساله‌ای بود که روز ۱۲ آبان در کرج و در تجمعی که به مناسبت چهلمین روز شهیدان قیام حدیث نجفی و نیما رضادوست برگزار شده بود، با شلیک نیروهای امنیتی جان باخت.

همان زمان، ویدیوهایی از لحظه شلیک گلوله نیروهای حکومتی به این نوجوان و پیکر غرقه به خون او در کف خیابانی در کرج و میان جمعی از ماموران امنیتی موتور‌سوار، منتشر شد.

ویدیویی دیگر نیز نشان داد ماموران پیکر او را پشت یک وانت انداخته و با خود می‌برند.

ویدیوی کامل از لحظه شلیک گلوله مستقیم مأموران سرکوبگر خامنه‌ای به شهید قیام مهدی حضرتی

 

هویت مهدی حضرتی تا یک هفته پس از مرگش و با وجود انتشار ویدیوهای متعدد، نامشخص بود.

۱۰ روز پس از کشته شدن او، حسین فاضلی‌ هریکندی، رییس دادگستری رژیم در البرز، کشته شدن این نوجوان را «مشکوک» خواند اما تایید کرد گلوله به پیشانی او اصابت کرده است.

نوزدهم آبان نیز مراسم هفتم مهدی حضرتی، در فضایی امنیتی در میاندوآب آذربایجان‌ غربی برگزار شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/76028f0d-f27f-46b4-8084-86a06d49f5ae"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات