728 x 90

آسوشیتدپرس: چند موشک به سوی فرودگاه کابل شلیک شد

فرودگاه کابل
فرودگاه کابل

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز ۸شهریور گزارش داد: موشکها به نزدیکی فرودگاه کابل در بحبوحه بیرون کشیدن آمریکا شلیک شد.

در پی ادامه خروج آمریکا از افغانستان، روز دوشنبه ۸شهریور چند راکت به محله‌ای در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی کابل اصابت کرد. هنوز مشخص نیست چه کسی این موشکها را شلیک کرده است.
شاهدان گفتند که این موشکها صبح روز دوشنبه در محله سلیم کاروان کابل اصابت کرد. بلافاصله پس از انفجارها تیراندازی شد اما هنوز مشخص نیست چه کسی آنها را شلیک کرده است.


شاهدان که از ترس انتقام جویی نخواستند نامشان فاش شود، گفتند که صدای سه انفجار را شنیدند و سپس برقی را در آسمان مشاهده کردند. مقامات آمریکایی فوراً به درخواست اظهارنظر پاسخ ندادند.

هواپیماهای باری ارتش آمریکا در فرودگاه پس از شلیک موشکها به‌عملیات تخلیه خود ادامه دادند...
یک مقام افغان گفت 3کودک در این حمله کشته شدند.
آمریکا تا سه‌شنبه از افغانستان خارج می‌شود. تا آن زمان، ایالات متحده قرار است عملیات پرواز هوایی بزرگ 2هفته‌یی با بیش از ۱۱۴هزار افغان و خارجی را به پایان برساند و آخرین سربازان خود را خارج کند و به طولانی‌ترین جنگ آمریکا با طالبان در قدرت پایان دهد.


وزارت‌خارجه آمریکا روز یکشنبه بیانیه‌یی را امضا کرد که توسط 100کشور جهان و ناتو و اتحادیه اروپا امضا شده بود، مبنی بر این‌که آنها از طالبان "اطمینان" گرفته‌اند که افرادی که دارای مدارک سفر هستند هم‌چنان می‌توانند از کشور خارج شوند... .
در اوایل هفته جاری، در حمله انتحاری داعش در خارج از فرودگاه دست کم ۱۶۹ افغان و ۱۳سرباز آمریکایی کشته شدند...

 

خبرگزاری فرانسه هم گزارش کرده که کاخ سفید وقوع این حمله را تایید کرده اما گفته است که عملیات تخلیه "بدون وقفه" در حال انجام است.

برخی رسانه‌ها گزارش کرده‌اند که حداقل ۵راکت شلیک شده اما مشخص نیست چه گروهی دست به این اقدام زده است. گزارش‌های تایید نشده می‌گوید که این راکت‌ها از یک خودرو و از شهر کابل به سوی فرودگاه شلیک شده است.

یک مقام نظامی آمریکا به خبرگزاری رویترز گفته است که سیستم دفاع موشکی، پیش از برخورد این راکت‌ها آنها را در آسمان منهدم کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0a92746a-21f1-4367-9161-679a4e311fb9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات