728 x 90

آسوشیتدپرس: عربستان می‌گوید مسئول قیمت بالای نفت نخواهد بود

میدان نفتی خریس در عربستان
میدان نفتی خریس در عربستان

آسوشیتدپرس روز اول فروردین نوشت: پس از رگبار شدید حملات شورشیان حوثی یمن که بر تولید این کشور، بزرگترین صادر کننده نفت جهان، تأثیر گذاشت، عربستان روز دوشنبه گفت که «هیچ مسئولیتی» در قبال کمبود عرضه جهانی نفت برعهده نخواهد داشت.

آسوشیتدپرس افزود: این هشدار شدید غیرمعمول نشان‌دهنده تغییر در اظهارات محتاطانه این تولیدکننده بزرگ نفت است، زیرا مقامات سعودی هم‌چنان آگاه هستند که حتی کوچک‌ترین اظهارات آنها می‌تواند قیمت نفت را تغییر دهد و بازارهای جهانی را متلاطم کند.

رگبار حملات شورشیان به تأسیسات نفتی عربستان، تشدید جدی جنگ را نشان می‌دهد...

به‌دنبال حملات حوثی‌ها خبرگزاری دولتی عربستان به‌نقل از وزارت امور خارجه عربستان اعلام کرد که عربستان «اعلام می‌کند که هیچ مسئولیتی در قبال هر گونه کمبود عرضه نفت به بازارهای جهانی با توجه به حملات به تأسیسات نفتی خود نخواهد داشت»... .

روز یکشنبه، شبه‌نظامیان حوثی تحت حمایت رژیم ایران یکی از شدیدترین حملات خود را انجام دادند که تولید نفت و گاز طبیعی این کشور را هدف قرار داد و باعث آتش‌سوزی در مرکز توزیع نفت در بندر جده، دومین شهر بزرگ این کشور شد و تولید. در یک مجتمع پتروشیمی در ینبع در ساحل دریای سرخ را مختل کرد. میزان کلی خسارت در تأسیسات نامشخص باقی مانده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/31d810a6-f4ba-4cb3-b49b-04d846143119"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات