728 x 90

آسوشیتدپرس: رژیم ایران گفت بازرسان دیگر به سایتها دسترسی ندارند

بازرسان آٰژانس - عکس از آرشیو
بازرسان آٰژانس - عکس از آرشیو

آسوشیتدپرس روز ۲خرداد گزارش داد: رئیس مجلس رژیم ایران روز یکشنبه گفت بازرسان بین‌المللی دیگر به تصاویر سایتهای اتمی ایران دسترسی نخواهند داشت. این تأکید بیشتری بر پنجره در حال بسته‌تر شدن در رسیدن به‌توافق با رژیم ایران برای آمریکا و دیگر کشورها است.

آسوشیتدپرس افزود: مشخص نشد که تصاویر ماه فوریه حذف شده است یا خیر. پیش از اظهارات قالیباف، علیرضا سلیمی، خواستار جلسه علنی مجلس شد تا اطمینان حاصل کند سازمان انرژی اتمی رژیم ایران تصاویر را پاک کرده است. سازمان انرژی اتمی رژیم بلافاصله در مورد این تصمیم توضیحی نداد.

با وجود اعلام مخالفت پاسدار قالیباف و اعضای مجلس ارتجاع با تمدید توافق نظارتی رژیم و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، خبرگزاری رسمی رژیم -ایرنا به نقل از «یک مقام مطلع در دبیر خانه شورای عالی امنیت رژیم» گزارش داده است که «احتمال تمدید مشروط» این توافق به مدت یک ماه وجود دارد.

اسفند سال گذشته رژیم آخوندی در ادامه کاهش تعهدات خود در برجام که در واکنش به تحریم‌های آمریکا صورت گرفته، اعلام کرد که اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف می‌کند.

پس از آن، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، به تهران سفر کرد و در جریان این سفر، رژیم و آژانس به توافقی دست یافتند که بر پایه آن تهران دوربین‌های نظارتی برخی از مراکز هسته‌ای را تا سه ماه از دسترس بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دور نگه می‌دارد.

این توافق سه ماهه که مانند فرصتی برای به نتیجه رسیدن مذاکرات احیای برجام بود، روز گذشته به پایان رسید و صبح روز یکشنبه ۲خرداد در نشست علنی مجلس ارتجاع، پاسدار قالیباف گفت آژانس از روز اول خرداد «حق دسترسی به تصاویر» برنامه هسته‌ای نظام و انتقال اطلاعات را ندارد.

در جلسه روز یکشنبه دوم خرداد مجلس ارتجاع، علیرضا سلیمی، عضو هیات رئیسه مجلس ایران، نیز تاکید کرد که با توجه به پایان یافتن مهلت سه ماهه، «بایستی کلیه فیلم‌هایی که ضبط شده است پاک شود» و «ذخیره‌ای از فیلم‌ها» وجود نداشته باشد.

از سوی دیگر، روز یکشنبه ۲خرداد رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، یک نشست خبری درباره آخرین تحولات نظارت و راستی آزمایی برنامه هسته‌ای ایران برگزار می‌کند که انتظار می‌رود درباره توافق احتمالی آژانس با رژیم ایران باشد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bf700467-57da-42ee-a1bf-4cb0b6770985"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات