728 x 90

آسوشیتدپرس: تحقیقات قضایی در کانادا پیرامون دخالت رژیم ایران و دیگر کشورها در انتخابات این کشور

دومینیک لبلانک  وزیر امنیت عمومی کانادا
دومینیک لبلانک وزیر امنیت عمومی کانادا

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی به‌تاریخ پنجشنبه ۱۶شهریور خبر از آغاز تحقیقات قضایی پیرامون دخالت رژیم ایران و دیگر کشورها در انتخابات کانادا داد.
بر اساس خبر آسوشیتدپرس؛ کانادا روز چهارشنبه اعلام کرد که یک قاضی ریاست تحقیقات عمومی را در مورد دخالت رژیم ایران؛ چین و روسیه و سایر کشورها در انتخابات فدرال کانادا در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ را به‌عهده خواهد داشت.
دومینیک لبلانک Dominic LeBlanc وزیر امنیت عمومی کانادا روز پنجشنبه گفت که ماری خوزه هوگ Marie-Josée Hogue، قاضی دادگاه استیناف کبک، تحقیقات گسترده را رهبری خواهد کرد و انتصاب او از حمایت احزاب مخالف برخوردار بود...
لبلانک که وزیر نهادهای دموکراتیک نیز هست، گفت: این تحقیق اتهامات مربوط به چین، روسیه، ایران و هند مرتبط با انتخابات فدرال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ را بررسی خواهد کرد و تا پایان سال آینده گزارش خواهد داد. او گفت که این تحقیق هم‌چنین جریان ارزیابی‌های مداخله خارجی را برای تصمیم‌گیرندگان ارشد دولت بررسی خواهد کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2b79cbea-bab7-46d3-a58e-b9985bf67b01"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات