728 x 90

آسوشیتدپرس: ایران شاهد اعتراضات گسترده در چهلم دو تن از معترضان است

قیام سراسری ایران - ۱۴۰۱- عکس از آرشیو
قیام سراسری ایران - ۱۴۰۱- عکس از آرشیو

آسوشیتدپرس، روز جمعه ۲۸بهمن در گزارشی از تظاهرات و خیزشهای روز گذشته جوانان در چهلم شهیدان قیام محمد حسینی و محمد مهدی کرمی در شهرهای میهن نوشت: تظاهراتی که به‌مناسبت چهلم اعدام ۲تن از جوانان در ایران به اتهامات مربوط به اعتراضات برگزار می‌شود، نشان‌دهنده تداوم خشم در این کشور است.
ویدیوهای آنلاین نشان می‌دهند معترضان در ایران شبانه در خیابانهای چندین شهر راهپیمایی کردند و در گسترده‌ترین تظاهرات چند هفته اخیر در بحبوحه ناآرامی‌های چند ماهه که جمهوری اسلامی را فراگرفته است.
تظاهراتی که به‌مناسبت ۴۰روز از اعدام دو مرد در ایران به اتهامات مربوط به اعتراضات برگزار می‌شود، نشان‌دهنده ادامه خشم در کشور است. اعتراضات که به‌دلیل مرگ مهسا امینی ۲۲ساله در ۱۶سپتامبر پس از دستگیری توسط گشت ارشاد کشور آغاز شد، از آن زمان به یکی از جدی‌ترین چالشهای حکومت دینی ایران از زمان انقلاب اسلامی ۱۹۷۹ تبدیل شده است.
گروه فعالان حقوق‌بشر در ایران گفت که ویدئوها تظاهراتی را در پایتخت ایران، تهران، و هم‌چنین در شهرهای اراک، اصفهان، ایذه در استان خوزستان و کرج نشان می‌داد. آسوشیتدپرس نمی‌توانست فوراً ویدیوها را تأیید کند، بسیاری از آنها تار شده بودند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e8cb9d3f-96b0-4326-9ad8-dc939e7517f2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات