728 x 90

آسوشیتد‌پرس: تب و تاب خشم مردمی در ایران به نقطه جوش رسیده است

قیام سراسری ایران شهریور ۱۴۰۱
قیام سراسری ایران شهریور ۱۴۰۱

جان گمبرل، مدیر بخش ایران و خلیج‌فارس آسوشیتدپرس ۶مهر، در مقاله‌ای، گستردگی آتش شعله‌ور اعتراضات در ایران را با عنوان «تب و تاب خشم مردمی به نقطه جوش رسیده است» شروع فروپاشی رژیم ایران توصیف کرد.
در بخشهای از این مقاله آمده است: تظاهرات پیرامون مرگ مهسا امینی و سرکوب دولت برای خفه کردن اعتراضات نشان‌دهنده آخرین چرخه ناآرامی است که از زمان انقلاب ۱۳۵۷ ایران را فراگرفته است. اعتراضات به کشته شدن امینی در دست‌کم ۴۶شهر، شهرستان و روستای ایران گسترش یافته است.
جان گمبرل در ادامه می‌افزاید: اکنون حکومت جمهوری اسلامی بین بحرانهای داخلی و خارجی در حال فرو رفتن است. اما مقامات با محدود کردن دسترسی به اینترنت، بازداشت روزنامه‌نگاران و کنترل شدید همه اهرم‌های قدرت دولت، پنجره‌ای که از طریق آن جهان گسترده‌تر می‌تواند آنها را ببیند، کوچکتر کرده‌اند...
وی در نتیجه‌گیری پایان مقاله خود افزود: روحانیت و سپاه پاسداران، هر دو انگیزه مالی و سیاسی برای ادامه وضعیت موجود دارند. و بدون هیچ خروجی دیگری، به نظر می‌رسد که اعتراضات گسترده مردم ایران ادامه پیدا کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d9d43e67-876c-4ddf-aa34-5c4111af9759"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات