728 x 90

آزمایش موشک ضد کشتی طی رزمایش دریایی هفته گذشته رژیم ایران

آزمایش موشک در رزمایش دریایی رژیم ایران - عکس آرشیو
آزمایش موشک در رزمایش دریایی رژیم ایران - عکس آرشیو

یک مقام آمریکا روز جمعه ۱۹مرداد ۹۷به رویترز گفت،‌ ایران طی مانور دریایی هفته گذشته یک شلیک آموزشی موشک ضد کشتی برد کوتاه انجام داده است. با این حال این مقام آمریکایی که با رویترز گفتگو کرده، اشاره‌ به این نکرده که انجام چنین آزمایش موشکی در جریان مانور دریایی اقدام نامتعارفی بوده و گفته این آزمایش در قلمرو آب‌های ایران در تنگه هرمز انجام گرفته است.

 

آزمایش و ماجراجویی جدید پاسداران در سکوت خبری

سپاه پاسداران رژیم ایران اخیراً در سکوت خبری در خلیج‌فارس یک مانور نظامی که بعداً اعلام کرد با هدف "نمایش توانایی بستن تنگه هرمز" بوده است، برگزار کرد. مقامات آمریکایی گفتند، که هدف از انجام این رزمایش همزمان با آغاز دور جدید تحریمها علیه رژیم ایران، در واقع پیامی از سوی تهران به واشنگتن بوده است.

ژنرال جوزف ووتل، رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در مورد این اقدام رژیم گفته است، محدوده و مقیاس تمرینهای این رزمایش مشابه تمرینهای پیشین بوده است، اما زمان انجام این رزمایش و همزمانی آن با آغاز تحریم‌ها برای جلب توجه واشنگتن بوده است.

ووتل به خبرنگاران گفت: «برای ما واضح است که آنها (رژیم ایران) سعی داشتند تا از این تمرین برای فرستادن یک پیام به ما استفاده کنند، که با وجود برقراری تحریم‌ها، آنها قابلیتهایی دارند».

رزمایش سپاه موسوم به "رزمایش اقتدار دریای سپاه" در سکوت خبری برگزار شد. خبرگزاری رویترز پیش‌تر با استناد به مقامهای آمریکایی از آماده‌سازی نیروهای نظامی ایران برای برگزاری یک مانور بزرگ در خلیج‌فارس خبر داده بود.

پس از پایان این رزمایش و یک روز پیش از بازگشت نخستین دور از تحریم‌های همه‌جانبه آمریکا علیه رژیم ایران، سخنگوی روابط عمومی سپاه برگزاری چنین رزمایشی را تأیید کرد و گفت این رزمایش "با هدف کنترل و مراقبت از امنیت آبراه بین‌المللی و در چارچوب برنامه رزمایش‌ های تقویمی سالانه سپاه" برگزار شده است.

ژنرال ووتل در نشست خبری خود در پنتاگون گفت ارتش ایالات متحده کاملاًً از فعالیت‌های نظامی ایران آگاه است. او اضافه کرد: «ما از آنچه می‌گذرد، خبر داریم و هم‌چنان آماده هستیم که از خودمان محافظت کنیم همان‌طور که اهداف‌مان در مورد آزادی ناوبری و آزادی تجارت در آب‌های بین‌المللی را دنبال می‌کنیم.»

 

 

تهدید مقامات رژیم ایران به بستن تنگه هرمز

مقام‌های رژیم ایران در هفته‌های گذشته بارها تهدید به "بستن تنگه هرمز" کرده‌اند. از جمله حسن روحانی در یک نشست خبری در سوئیس تهدید کرده بود اگر نفت ایران صادر نشود، نفت منطقه نیز صادر نخواهد شد. روحانی هشدار داده بود: «این کار را بکنید تا نتیجه‌اش را ببینید.» سخنان تهدیدآمیز روحانی با استقبال خامنه‌ای و سپاه پاسداران مواجه شد.

 

بیشتر بخوانید:

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c7e0cc4f-f69f-43c9-8fca-0f75f84a77cd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات