728 x 90

صدور تروريسم رژيم به كشورهاي ديگر,

روابط رژیم آخوندی با سودان

-

پاسدار احمدی‌نژاد و عمر بشیر در سودان
پاسدار احمدی‌نژاد و عمر بشیر در سودان
اخیراً فاش شد که نیروی قدس سپاه پاسداران موشکهای زمین به هوا را از لیبی به سرقت برده و به پایگاههایی در سودان منتقل کرده است. آیا نیروی قدس در سودان تا این میزان آزادی عمل دارد؟

سودان شمالی تحت ریاست‌جمهوری عمر بشیر، از جمله کشورهایی است که رژیم آخوندی روی آن سرمایه‌گذاری زیادی کرده است. دادگاه بین‌المللی لاهه در 4فوریه ۲۰۰۹ میلادی حکم بازداشت عمر بشیر را به اتهام ارتکاب جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی صادر کرده است. با این وجود او با پاسدار احمدی‌نژاد و سایر مقامهای رژیم روابط بسیار گرمی دارد.

رژیم با ارسال سلاح و پشتیبانی‌های مالی و سیاسی تلاش می‌کند اهداف خود را در این کشور پیش ببرد. در روند جدایی سودان جنوبی از سودان، رژیم تلاش زیادی کرد که مانع این امر شود و پس از آن هم در تلاش بود تا میان آنها بحران‌آفرینی کند. سفرهای متعدد مقامهای رژیم به سودان و دعوتهای مختلف از عمر بشیر و سایر مقامها و عوامل رژیم در سودان برای سفر به ایران به این منظور است. پاسدار احمدی‌نژاد در مسیر بازگشت از نیویورک، برای دیدار یک روزه به خارطوم رفت. عمر بشیر برای احمدی‌نژاد یک مراسم مفصل استقبال ترتیب داد. وی در جریان همین دیدار گفت: «قدرتهای استعماری اگر فرصت کنند ایران، سودان، مصر، الجزایر و سوریه را قطعه‌قطعه می‌کنند».
در تیرماه امسال عفو بین‌الملل خواستار آزادی یک روزنامه‌نگار زندانی سودانی شد که روابط مخفی رژیمهای تهران و سودان را فاش کرده بود. این روزنامه‌نگار فاش کرده بود که رژیم تهران یک کارخانه اسلحه‌سازی در سودان ساخته است. در اواخر شهریور امسال روزنامه دیلی‌تلگراف فاش کرد سپاه پاسداران دهها موشک زمین به هوای پیشرفته روسی از لیبی به سرقت برده است و آنها را از مرز عبور داده و به سودان برده است. به‌نوشته دیلی‌تلگراف یکانهای وابسته به نیروی قدس رژیم ایران بنا‌ به دستور فرماندهی سپاه از پایگاههای خود در جنوب سودان به لیبی رفته و از هرج‌ومرجی که لیبی را دربرگرفته بود، استفاده کرده و تعداد زیادی سلاح پیشرفته به دست آورده‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dad7268f-556c-4b66-be82-24162aaee337"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات