728 x 90

قيام هاي خاورميانه,سوريه,

جنابت علیه بشریت در سوریه ”آنها گل رز را کشتند“

-

زینب، دختر 18ساله سوری که به طرز فجیعی در زیر شکنجه به قتل رسید
زینب، دختر 18ساله سوری که به طرز فجیعی در زیر شکنجه به قتل رسید
جنایت علیه بشریت در سوریه ”آنها گل رز را کشتند“، ۱۸سال بیشتر نداشت، او را دستگیر کردند تا برادرش را به دام بیندازند، نامش زینب بود، او را به فجیع‌ترین شیوه کشتند، آن‌چنان فجیع که حتی تصویر پیکرش را نمی‌توان نشان داد. برادرش را هم زیر شکنجه کشتند، آنها علیه دیکتاتوری خونریز شوریده بودند. خون زینب اکنون الهام‌بخش زنان قیام‌کننده سوری است: گزارشی از سی.ان.ان:
یک داستان بسیار وحشتناک از داخل سوریه به‌دست ما رسیده است، که اگر مورد تأیید قرار بگیرد، نشان می‌دهد که خطر به چالش کشیدن رژیم خانواده اسد رو به افزایش است.
خبرنگار: خانواده زینب الحسنی می‌گویند، روز۲۷ ژوئیه آخرین باری بود که آنها او را زنده دیدند. آنها می‌گویند نیروهای امنیتی سوریه او را در خیابانها ربودند. زینب فقط ۱۸سال سن داشت.
برادر او یوسف الحسنی در اظهاراتی که بر روی سایت یوتوب گذاشته است، می‌گوید: ”مادرم جسد او را در روز ۱۷سپتامبر از سردخانه بیمارستان تحویل گرفت. بدن او ۴تکه شده بود، سر، ۲دست و قسمت بدن از کمر به بالا“.
ما تصاویر جسد زینب را بر روی اینترنت دیده‌ایم، و باید گفت بیش از حد وحشت‌آور است تا بخواهیم آن را پخش کنیم. جسد او نه تنها مثله شده است، بلکه برخی از قسمتهای جسد او فرو رفتگی دارد، که به‌نظر می‌رسد اکثر آنها یا به‌خاطر سوختگی باشد و یا تا استخوان آب شده است. این تصاویر وحشتناکترین تصاویری است که ما تاکنون از داخل سوریه دیده‌ایم.
در تظاهراتی که زنان شهر حمص در ۱۳سپتامبر برگزار کردند، تابلوهایی توسط تظاهر‌کنندگان حمل می‌شد که بر روی آنها نوشته شده بود، ”چه کسی زینب، گل رز را کشته است؟“ یک تظاهرات به‌خاطر اعتراض به قتل این دختر ۱۸ساله و در حمایت از سرنگونی رژیم حاکم صورت گرفت.
جرم زینب این بود که برادر بزرگتر او محمد یکی از هدایت‌کنندگان تظاهرات در سوریه بود. او به‌خاطر هدایت تظاهرات و رسیدگی به مجروحان در شهر حمص بسیار معروف بود. ماهها بود که او از دست مقامهای سوری پنهان شده بود. خانواده زینب می‌گوید، مقامهای سوریه گفته بودند که آنها می‌باید محمد را تحویل بدهند تا زینب را پس بگیرند.
این خانواده می‌گوید، محمد در تظاهرات ۱۰سپتامبر مجروح شده بود، و جسد او به خانواده بازگشت. آنها می‌گویند محمد در زیر شکنجه کشته شده بود.
یوسف در پیام اینترنتی خود در این‌باره می‌گوید: ”۳جای گلوله در سینه محمد دیده می‌شد، یک گلوله هم در کتف و یکی هم در دهن او، که از پس سرش بیرون آمده بود. دستان او شکسته بود و رد سوختگی سیگار بر روی صورت او دیده می‌شد“.
خبرنگار: این خانواده به تازگی جسد محمد را از بیمارستان تحویل گرفته بود. دکترها به آنها گفتند جسد، زن جوانی به نام زینب در سردخانه است. آنها چند روز بعد جسد و بقایای مانده از او را دریافت کردند.
فیلپ لوتیر از عفو بین‌الملل، در بیانیه‌یی که بر روی سایت این سازمان بین‌المللی آمده است گفت: ”اگر تأیید شود که زینب در زمان مرگش در بازداشت بوده است، این یکی از وحشتناکترین و آزار‌دهنده‌ترین موارد مرگ در حین بازداشت خواهد بود، که ما تاکنون با آن روبه‌رو شده‌ایم“.
خبرنگار: اگر این موضوع تأیید شود، به‌صورت وحشتناکی روشن می‌شود که رژیم حاکم سوریه هر کاری را برای نابود کردن مخالفان خود انجام خواهد داد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/588a771e-dc34-4237-9c56-6f448f1896df"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات