728 x 90

قيام هاي خاورميانه,ليبي,

آخرین دست و پا زدنهای یک دیکتاتور

-

معمر القذافی
معمر القذافی

تلویزیون بی.بی.سی جهانی: آخرین دست و پازدنهای دیکتاتور سرنگون شده لیبی ادامه دارد. نیروهایش در سرت و برخی مناطق هنوز دردسر آفرین هستند، اما رزمندگان ارتش آزادیبخش ملی درصدد جارو کردن آنها هستند.
هنوز کار تمام نشده است. ولی با این حال میدان نبرد کوچکتر می‌شود. این رزمندگان تسلیحات و تجهیزات خود را به سوی خط مقدم جبهه جابجا می‌کنند تا با یک دشمن خودسر مقابله کنند. در فاصله 60 مایلی از شهر «سرت»، شهر زادگاه قذافی، رزمندگان مجبور شدند قدری عقب بکشند، و تجدید سازماندهی کنند. ولی خیلی زیاد عقب‌نشینی نکرده‌اند.

فرمانده یکی از واحدهای رزمنده گفت: ما از صبح تا حالا با توپخانه سنگین با دشمن درگیر هستیم. شاید صدای انفجار را بتوان از این‌جا شنید.

یک رزمنده می‌گوید: آنها دو روز فرصت داشتند که به «سرت» بروند، ولی الآن دارند از آن‌جا می‌آیند. آنها به ما تهاجم کرده‌اند.

این واحد عملیاتی می‌گوید با حدود هزار تن از نیروهای قذافی مواجه هستند که در چند مایلی جاده هستند. آنها از این‌که دشمن با این سرسختی مقاومت می‌کند، تعجب می‌کنند.

یک رزمنده: قذافی کارش تمام شده و از طرابلس هم فرار کرده است. ولی معلوم نیست این افراد برای چی دارند می‌جنگند. معلوم نیست به‌چی معتقدند؟ ولی فرقی نمی‌کند، ما آنها را محاصره کرده‌ایم و دیر یا زود کلکشان کنده خواهد شد.

رزمندگان امیدوارند که گفتگو با رهبران قبایل «سرت» بتواند به این درگیریها به‌طور مسالمت‌آمیز پایان دهد. در در دو طرف شهر تجمع نیرو صورت گرفته است. فرماندهان نظامی تصور می‌کردند که وقتی قذافی کنار برود، نیروهای او هم دست از جنگ خواهند کشید. ولی به نظر می‌رسد که برخی از وفاداران به قذافی مخالف این انتظارات عمل کرده‌اند و تصمیم دارند تا از دست دادن آخرین قطعه زمینی که به رژیم قبلی تعلق دارد، بجنگند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b3334e14-07d1-4dff-acc3-173561f95537"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات