728 x 90

-

گفته‌ها و ناگفته‌ها از میان رسانه‌های رژیم - ۲شهریور ۱۳۹۰

-

گفته ها و ناگفته ها - رسانه های رژیم
گفته ها و ناگفته ها - رسانه های رژیم
در عنوانهای صفحات اول روزنامه‌های امروز رژیم، سعی شده کمتر به کابوس توفان تغییر در خاورمیانه پرداخته شود. حتی به پیروزی بزرگ و مهم مردم لیبی هم فقط در برخی از روزنامه‌ها آن‌هم به زبان آخوندی و دعوی مضحک این‌که این انقلاب از جنس جمهوری اسلامی ولایت است، اشاره شده است:
کیهان: «جوانان لیبی برای تثبیت انقلاب اسلامی کمیته‌های مردمی تشکیل دادند».
شرق: «دبیرکل سازمان ملل: اسد به قولش وفا نکرد».
سیاست روز: «خطراتی که انقلاب لیبی را تهدید می‌کند».

اما در صفحات داخلی به‌رغم تلاشهای روزنامه‌های باند ولی‌فقیه، برای مصادره انقلاب مردم عرب به نوع حاکمیت سیاه ولایت، باز هم ابراز وحشتها از توفان تغییر به بیانهای مختلف به چشم می‌خورد:
مردم‌سالاری: «سفیر ایران در بیروت غضنفر رکن‌آبادی بعد از دیدار با سمیر مقبل معاون نخست‌وزیر لبنان: سقوط نظام قذافی تاثیری بر نظام سوریه ندارد. آن‌چه در سوریه اتفاق می‌افتد کاملاً با آن‌چه که در سایر کشورهای عربی در جریان است، فرق دارد».
کیهان: «جلسه فوق‌العاده بررسی وضعیت لیبی با حضور مسئولان وزارت امور خارجه و وزارت اطلاعات در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی برگزار شد. فاطمه آلیا... گفت: در این جلسه به بررسی وضعیت لیبی با حضور مسئولان وزارت‌خارجه و وزارت اطلاعات پرداختیم این جلسه فوق‌العاده پس از جلسه صبح دیروز کمیسیون امنیت ملی برگزار شد».
جمهوری اسلامی: «...پادشاه عربستان همزمان با آمریکا و اتحادیه اروپا خواستار کناره‌گیری بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه شده‌اند».

وحشت از اعتلای مقاومت ایران هم‌چنان دغدغه نشریات باندهای مختلف رژیم است:
مردم‌سالاری: «به گزارش ایسنا، نشریه معتبر آمریکایی (نشنال اینترست) با انتشار مقاله‌یی تحت عنوان ”داستان درون‌گروهی تروریست“... با هشدار به برخی مقامات آمریکایی که برای خروج این فرقه (منافقین) از لیست تروریستی این کشور تلاش می‌کنند آمده است: نباید گذشته و حال این فرقه تروریستی را فراموش کنیم و مسئولان آمریکایی که از این گروه تروریستی طرفداری می‌کنند باید بدانند در این فرقه، اعضا باید به اجبار، رهبران خود را پرستش کنند».
کیهان: «اکنون جا دارد از آقای احمد شهید -اگر خود را مأمور و معذور و بله قربان گو نمی‌داند- سؤال شود این همه حامیان و وابستگان گروهک... منافقین با نقاب حقوق‌بشر در اطراف وی چه می‌کنند».

در میان مطالب فراوان روزنامه‌های امروز در مورد جنگ قدرت باندها برای رقابت در پرکردن صندوقهای نمایش انتخابات، اعتراف به وضعیت وخیم معیشتی مردم هم دیده می‌شود که البته از جمله ابزارهای جنگ قدرت است:
مردم‌سالاری: «کم‌رنگ شدن عدالت انقلاب را می‌آزارد: نماینده مرند و جلفا: ... شهرستانهای مرند و جلفا با داشتن 45درصد نیروی انسانی بیکار و معادل 40درصد نیروی انسانی شاغل در شغلهای کاذب و خدماتی و تنها 15درصد افراد شاغل در فعالیتهای کشاورزی و دامداری... گواه وضعیت اسفبار این منطقه است».

اذعان به وضعیت اسفبار اقتصادی در سایر زمینه‌ها، با مقصر دانستن دیگران، به بسیاری از عنوانهای صفحات اول هم کشیده شده است:
جهان صنعت: «اجاره‌بها استخوان در گلو معضلی که راه‌حلش را نمی‌دانند».
جهان صنعت: «محل تأمین اعتبار پرداخت حقوق کجاست: سرابی دیگر برای بیکاران».
شرق: «یحیی آل‌اسحاق: سیاست‌زدگی اقتصاد فقر را گسترش داد».
اعتماد: «نگرانی از بدتر شدن وضع معیشتی مردم».

اذعان به پاره‌یی از آثار سیاستهای جنایت‌بار نظام در دعواهای باندی، گوشه‌های دیگری از جنایتهای پنهان رژیم را در روزنامه‌های امروز آشکار کرده است:
جمهوری: «داروی بیهوشی چینی در یکی از بیمارستانهای تهران جان تعدادی از بیماران را گرفت. ...در هفته گذشته، تعدادی از افراد که در این بیمارستان تحت عمل جراحی قرار گرفتند، پس از عمل هرگز به هوش نیامده و ساعتهایی بعد فوت کردند... سپهر ملک‌احمدی، نوجوان 13ساله از جمله همین بیماران بود. وی از ناحیه قفسه سینه تحت عمل جراحی قرار گرفته بود و به گفته پزشک معالج عمل کاملاً موفقیت‌آمیز و بدون هیچ مشکلی به پایان رسید اما این فرد هرگز به هوش نیامد. ... در همین روز حتی بیمارانی که تحت عمل زیبایی بینی نیز قرار گرفته بودند، به هوش نیامده و متأسفانه همگی از دنیا رفتند. یک منبع مطلع گفت: داروی تقلبی بیهوشی چینی علت اصلی مرگ این افراد اعلام شده است».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/17fa747e-1849-41b9-9575-210e0fc0b89b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات