728 x 90

افزايش فشار بر زندانيان,

احضار علی نجاتی برای اجرای حکم غیرانسانی زندان

-

علی نجاتی
علی نجاتی
علی نجاتی از سوی اجرای احکام دادگاه انقلاب برای اجرای حکم غیرقانونی و غیرانسانی ۱ سال زندان احضار شد. ۳ مردادم ماه احضاریه‌ای از طرف اجرای احکام دادگاه انقلاب برای به اجرا درآوردن حکم سنگین، غیرقانونی و غیرانسانی ۱ سال زندان فعال کارگری ومسئول سابق سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه علی نجاتی ارسال گردید. در این احضاریه تأکید شده است که او باید ظرف ۳ روز خود را به اجرای احکام دادگاه انقلاب معرفی نماید در غیراین صورت حکم جلب وی صادر خواهد شد.
فعال کارگری علی نجاتی مدتی است که از ناراحتی حاد قلبی رنج می‌برد و ۳ ماه پیش تحت عمل جراحی قلب قرار گرفت. او در حال حاضر در حال درمان و زیر نظر پزشکان متخصص می‌باشد. انتقال او به زندان برای اجرای حکم سنگین، غیرقانونی و غیرانسانی باعث به خطر انداختن جان وی خواهد شد.
وی فروردین‌ماه به شعبۀ ۱۳ دادگاه انقلاب اهواز که وابسته به وزارت اطلاعات می‌باشد فراخوانده شد و توسط فردی به‌نام ماجد چنانی که از بازجویان وزارت اطلاعت بود مورد محاکمه قرار گرفت. برخوردهای این فرد در حین محاکمه بیشتر به بازجویهای خشن تا محاکمه شباهت داشت. ماجد چنانی فعال کارگری علی نجاتی را به ۱ سال زندان محکوم کرد.
علی نجاتی پیش از این به‌خاطر این اتهامات واهی و دروغین بازجویان وزارت اطلاعات به ۶ ماه زندان محکوم شده بود و در زندان دزفول آن را طی نموده بود. او پس از آزادی مجدداً به دادگاه احضار شد و بر مبنای اتهامات قبلی مورد محاکمه قرار گرفت ولی به‌دلیل تکراری بودن اتهامات در دادگاه انقلاب دزفول تبرئه گردید. اما دادستان به تبرئه شدن وی اعتراض نمود و این بار او را در شعبۀ ۱۳ دادگاه انقلاب اهواز وابسته به وزارت اطلاعات مورد محاکمه قرار داد.
فعال کارگری علی نجاتی ۳ سال پیش با داشتن ۲۵ سال سابقۀ کار به‌خاطر تشکیل سندیکای کارگری و به عهده داشتن مسئولیت سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه از کار اخراج و تمامی حقوق و مزایای وی قطع گردید. اخراج از کار و قطع تمامی حقوق و مزایای وی باعث ایجاد فشارهای زیاد معیشتی برای خود و خانواده گردید.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/92a8b941-5aa5-4cc7-a7a3-aa5c56e63fd4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات