728 x 90

قيام هاي خاورميانه,سوريه,

سرکوب وحشیانه مردم توسط نیروهای بشار اسد و یورش تانکها به شهرهای سوریه

-

کشتار مردم سوریه توسط نیروهای بشار اسد
کشتار مردم سوریه توسط نیروهای بشار اسد
با وجود سرکوب وحشیانه نیروهای بشار اسد و یورش تانکها به شهرهای سوریه، قیام‌کنندگان با برپایی تظاهرات بر سرنگونی رژیم دیکتاتوری سوریه پای می‌فشرند.

مردم بپاخاسته سوریه با تظاهرات در شهرهایی هم‌چون دوما، ادلب، حمص، رقـّه، قابون، درعا و معرت النعمان با سردادن شعار مردم خواهان سرنگونی نظامند، با سایر شهرهای این کشور که برای آزادی قیام کرده‌اند اعلام همبستگی کردند. در برخی نواحی مردم در سحرگاه و پس از برگزاری نماز صبح به تظاهرات پرداختند.

تظاهرکنندگان هم‌چنین ضمن اعلام حمایت از شهرهای تحت محاصره از جمله دیرالزور و لاذقیه شعار می‌دادند تسلیم نمی‌شویم.

در همین حال بندر لاذقیه هم‌چنان مورد حملات نظامیان اسد از زمین و دریا است.

به گزارش رویتر کشتیهای جنگی در سواحل بندر لاذقیه، نواحی الرمل، فلسطینی و الشعب را امروز یکشنبه گلوله‌باران کردند. در پی گلوله بارانهای امروز، دست‌کم ۲۲تن کشته شدند.

گزارشهای دیگر نیز حاکی است نیروهای امنیتی و لباس شخصیهای سرکوبگر امروز یکشنبه به حومه حما حمله کردند

در دارایا نزدیک دمشق، نیروهای امنیتی به مردمی که در مراسم تشییع پیکر کشته‌شدگان شرکت کرده بودند شلیک کردند

نیروهای مهاجم سرکوبگر شبانه به سقبا و حمریه در حومه دمشق حمله و ارتباطات را قطع کردند، آنها ضمن تیراندازی به دستگیری مردم پرداختند.

در صحنه بین‌المللی نیز تلاشها و محکومیتها علیه دیکتاتور سوریه هم‌چنان ادامه دارد

سران کشورهای آمریکا، انگلستان و عربستان سعودی از رژیم بشار اسد خواستند حمام خون را در سوریه فوراً متوقف کند.

بر اساس بیانیه کاخ سفید، رئیس‌جمهور آمریکا و پادشاه عربستان و نخست‌وزیر انگلستان طی تماس تلفنی با هم، بر ضرورت یافتن راه کاری برای جلوگیری از ادامه خشونت علیه مردم سوریه و انتقال قدرت در این کشور تأکید کردند.

در همین حال کشورهای اروپایی عضو شورای امنیت ملل‌متحد خواهان برگزاری نشست فوق‌العاده‌این شورا بر سر وضعیت سوریه شدند. در این نشست که قرار است پنجشنبه آینده تشکیل شود، ناوی پیلای، کمیسر عالی حقوق‌بشر سازمان ملل، و والری آموس، معاون دبیرکل، گزارشی به شورای امنیت ارائه خواهند کرد.

همزمان دولت کانادا روز شنبه ۴تن از مقامات ارشد رژیم اسد را همراه با بانک تجاری سوریه و شرکت مخابراتی ”سوریه تل“، تحریم کرد.

در بیانیه‌یی که توسط جان برد وزیر خارجه کانادا صادر شد، خشونت ارتش رژیم اسد علیه مردم مجدداً به شدیدترین وجه محکوم شده است.

در همین زمینه، عبدالله گل، رئیس‌جمهور ترکیه، طی نامه‌یی خطاب به بشار اسد از وی خواسته است اصلاحات را پیش از آن که خیلی دیر شود آغاز کند.

وزیر امور خارجه هلند نیز گفت اتحادیه اروپا هفته آینده تشدید تحریمهای سوریه را بررسی خواهد کرد.

از سوی دیگر روزنامه زمان ترکیه گزارش داد ترکیه در اقدامی بی‌سابقه، افسرانی که طی ۵سال گذشته بازنشسته شده‌اند را برای استقرار در مناطق هم‌مرز با سوریه به خدمت فراخوانده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5809ddd5-98eb-4841-9801-cfebbd5fd330"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات