728 x 90

قيام هاي خاورميانه,سوريه,

یورش وحشیانه ارتش سوریه به شهرها

-

زرهپوش‌های بشار اسد راهی شمال غرب و مرکز سوریه شدند
زرهپوش‌های بشار اسد راهی شمال غرب و مرکز سوریه شدند
یورش وحشیانه نظامیان بشار اسد به شهرهای حمص، دیرالزور و ادلب طی 24ساعت گذشته دست‌کم 30کشته بر جای گذاشت که 19تن آنها تنها در شهر حمص به‌دست نیروهای سرکوبگر به قتل رسیدند.
این حملات در حالی صورت می‌گیرد که مردم بپاخاسته سوریه در شبهای ماه رمضان با برپایی تظاهرات در شهرهای مختلف، در مقابل لشکرکشی نظامیان بشار اسد هم‌چنان مقاومت می‌کنند.

تظاهرات شبانه
قیام‌کنندگان سوری طی یک بیانیه‌ که روز پنجشنبه روی شبکه اینترنت منتشر شد، اعلام کردند: «ما تنها در مقابل خدا زانو می‌زنیم». گروه انقلاب سوریه ۲۰۱۱ در بیانیه خود به رژیم اسد هشدار داد در ماه رمضان هر روز یک جمعه است.
قبل از ماه رمضان تنها در روزهای جمعه تظاهرات سراسری علیه رژیم بشار اسد برگزار می‌شد.
از سوی دیگر حکومت سوریه در یک مقابله‌جویی آشکار با جامعه بین‌المللی نظامیان مجهز به تانک و نفربر را وارد شهر سراقب کرد. این شهر در شمال غربی سوریه و نزدیک مرز ترکیه قرار دارد. نظامیان سرکوبگر بلافاصله اقدام به دستگیری و بازداشت مردم کردند. همزمان صدای تیراندازی و انفجار از این شهر شنیده شده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه در میان دستگیر‌شدگان که بالغ بر 100نفر بودند، 35کودک دیده شده‌اند.
در یک اقدام توهین‌آمیز به مقدسات مردم در شهر حما، نظامیان بشار اسد، مسجد این شهر را به توپ بستند و مناره آن را منهدم کردند.
همزمان در کشورهای دیگر منطقه در حمایت از قیام‌کنندگان سوریه، تظاهرات در اردن، تونس و شهر البیضا لیبی برگزار شد. تظاهر‌کنندگان ضمن شعارهایی در حمایت از مردم سوریه خواستار سرنگونی نظام بشار اسد شدند.

شورای امنیت ملل‌متحد شامگاه چهارشنبه بر سر بحران سوریه تشکیل جلسه داد.
اسکار فرناندز، معاون سیاسی دبیرکل ملل متحد، طی گزارشی به شورای امنیت در مورد جنایات صورت گرفته در سوریه گفت تنها در روز سه‌شنبه 87تن به‌دست نیروهای امنیتی به قتل رسیده‌اند.

پیش از جلسه شورای امنیت، سوزان رایس، سفیر آمریکا در ملل‌متحد اعلام کرد آمریکا اسنادی دارد که نشان می‌دهد در سوریه جنایت واقع شده است و از این اسناد برای افزایش فشار علیه بشار اسد استفاده خواهد کرد.
سفیر ایالات متحده گفت اقدامات بین‌المللی بیشتری علیه اسد که مشروعیتش را از دست داده است، اتخاذ خواهد شد.

از سوی دیگر جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید، گفت: رئیس‌جمهور آمریکا معتقد است سوریه بدون بشار اسد، سوریه بهتری خواهد بود. جامعه بین‌المللی به‌طور فزاینده‌یی در مورد سوریه با یک صدا سخن می‌گوید و به‌طور متحد وحشیگری اسد علیه مردم را محکوم می‌کند. مردم شجاع سوریه که به تظاهرات برخاستند، آینده سوریه را تعیین می‌کنند و اسد و رژیمش متعلق به گذشته هستند.

پروژه‌یی برای جمع‌آوری اسناد جنایت علیه بشریت توسط رژیم بشار اسد آغاز به‌کار کرده است.
به گزارش لس‌آنجلس تایمز یک قاضی و یک دیپلومات گفتند، دست‌کم یکی از دولتهای غربی پشتوانه پروژه‌یی شده است تا با جمع‌آوری اسناد بتوان آنها را برای محکوم کردن بشار اسد در دادگاه بین‌المللی به‌خاطر سرکوب مردم سوریه مورد استفاده قرار داد.

نبیل حلبی، وکیل حقوق‌بشر مستقر در لبنان که بخشی از این پروژه را به عهده دارد، گفت: «به‌عنوان بخشی از این تلاش، کارشناسان حقوق بین‌الملل در ترکیه در مورد نحوه جمع‌آوری مستندات اتهامات جنایی علیه بشریت، به فعالان سوری آموزش دادند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5dc08cc8-55df-4308-a25e-e1af77f70f3a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات