728 x 90

-

بزرگترین سفارتخانه جهان

-

منطقه سبز - سفارت آمریکا در بغداد
منطقه سبز - سفارت آمریکا در بغداد
تلویزیون البغدادیه گزارشی از بزرگترین سفارتخانه جهان پخش کرد، این سفارتخانه کجاست؟ ابعاد و هزینه آن چقدر است؟

سفارت آمریکا در بغداد شهری در داخل شهر دیگری است. این سفارتخانه قلعه مجاور رودخانه دجله است که در نوع خود بی‌نظیر است. تعداد ساکنانش به‌اندازه جمعیت شهر کوچکی است. نیروی دفاعی ویژه‌یی دارد و منابع انرژی و آبش ویژه است سفارت آمریکا در عراق بزرگترین سفارت خانه درجهان است. مساحت این ساختمانها از ۱۰۰ هکتار تجاوز می‌کند و نزدیک به ۸۰ زمین فوتبال آمریکایی است. مجتمع سفارت خانه ۶ برابر مجتمع سازمان ملل در نیویورک است و ۱۰ برابر سفارتخانه‌های آمریکا در جهان است و بزرگی آن به‌اندازه واتیکان است. این سفارت خانه توسط شرکت بازرگانی و پیمانکاری کویتی ساخته شده است. این شرکت در سال۱۹۹۶ تأسیس شده و دربیش از ۲۰۰ پروژه در عراق و کویت کار کرده است.

ساختن این سفارت خانه حدود ۵۹۲ میلیون دلار آمریکایی هزینه برده است بودجه این سفارت خانه درسال ۲۰۰۹یک میلیارد و دویست میلیون دلار بود. جیمز جفری سفیر آمریکا در عراق گفته است که حدود ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار به‌عنوان بودجه سفارت خانه درسال ۲۰۱۲ درخواست داده است. در حال حاضر حدود ۵۵۰۰ کارمند آمریکایی و عراقی در این مجتمع کار می‌کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/15f706d0-70f4-4110-a42e-fd2aa5eb2ea1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات