728 x 90

-

خاطرات چه گوارا

-

ارنستو چه گوارا
ارنستو چه گوارا
خاطرات خصوصی چه گوارا طی سالهای ۱۹۵۶ تا ۱۹۵۸ برای اولین بار به‌صورت کتابی در کوبا منتشر شد. انتشار این کتاب به‌عنوان یک واقعه مهم مورد توجه بسیاری قرار گرفته است:
ناشر کتاب خاطرات چه گوارا می‌گوید به‌دلیل ناخوانا بودن دست نوشته این دفتر خاطرات مشکل زیادی ایجاد کرد. همسر چه گوارا که به‌عنوان ستاره این نمایش بود، می‌گوید هدف او از انتشار خاطرات چه گورا این است تا مردم بیشتر با طرز تفکر و زندگی او آشنا شوند و او را همان‌طور که بوده بشناسند تا دیگر آن‌قدر در مورد او تحریف صورت نگیرد.

ارنستو چه گوارا که در آرژانتین بدنیا آمده بود تبدیل به یکی از قهرمانان انقلاب کوبا شد. او همراه با فیدل کاسترو در کوههای «سیه را» جنگید و بعد از پیروزی به‌عنوان وزیر در دولت کوبا خدمت کرد. ولی او این مقام را ترک کرد و در سال ۱۹۶۷ درحالی‌که سعی داشت یک قیام توده‌ای مشابه را در بولیوی سازماندهی کند جان باخت. این اولین بار است که خاطرات خصوصی او چاپ و منتشر می‌شود.

این روزها تعداد عکسهای چه گوارا در خیابانهای هاوانا پایتخت کوبا بسیار بیشتر از عکسهای فیدل کاسترو و برادرش رائول کاسترو است. از تصاویر بزرگ دیواری گرفته تا روی تی شرتهای مردم. امروز مردی که مجله تایم او را به‌عنوان یکی از چهره‌های قرن معرفی کرده است کماکان یکی از پرتوجه‌ترین شخصیتهای بین‌المللی است. به‌رغم چاپ این دفترچه خاطرات، این کتاب تا سال آینده در کتاب فروشیها عرضه نخواهد شد. ترجمه انگلیسی آن هم قدری بیشتر طول خواهد کشید تا در دسترس قرار گیرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/70dd4be3-42e2-4678-b90d-7ab08472adea"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات