728 x 90

اشغال بخشي از اشرف با زرهي,

هشدار بنیاد فرانسه آزادی –دانیل میتران و جنبش (مراپ) در خصوص حفاظت از اشرف

-

سازمان جهانی علیه شکنجه، جنبش مراپ و فرانس لیبرته
سازمان جهانی علیه شکنجه، جنبش مراپ و فرانس لیبرته
نامه مشترک
بنیاد فرانسه آزادی –دانیل میتران
آموزش وتوسعه بین‌المللی
انجمن بین‌المللی حقوق زنان
جنبش ضدنژاد پرستی و برای دوستی خلقها (مراپ)

سازمانهای غیردولتی دارای رتبه مشورتی در ملل‌متحد
آقای رئیس،
خانم ناوی پیلای، کمیسر عالی حقوق‌بشر، در بیانیه ۱۵آوریل خود عملیات نظامی ارتش عراق در کمپ اشرف در عراق را که ۳۴ کشته به جای گذاشت محکوم کرد و خواهان یک تحقیق مستقل در این رابطه شد.

خانم پیلای اضافه کرد ”جزییات آن‌چه که دقیقاً در ۸آوریل اتفاق افتاده است تازه شروع به آشکار شدن کرده است ”. در واقع همان‌طور که سخنگوی خانم پیلای در تلویزیون سوئیس (۲۱آوریل ۲۰۱۱) گفت، جامعه بین‌المللی باید از جزییات دقیق آن‌چه که ”نه یک حادثه بلکه کشتار در ابعاد وسیع ”تعریف شده است مطلع گردد.

۳۵۰نفر از ساکنان مجروح شدند. ۲۱۸نفر آنها تیرمستقیم خورده‌اند. ۴۲نفر از مجروحان در وضعیت بحرانی قرار دارند و از دسترسی آنها به مراقبت پزشکی در بیرون کمپ به‌دلیل دو سال محاصره توسط مقامات عراقی محروم شده‌اند این محاصره تا بحال منجر به مرگ چندین نفر شده است. ۵روز قبل منصور حاجیان که جراحت شدید ریه داشت به‌دلیل تأخیر مکرر در انتقال وی به بیمارستان مناسب درگذشت. چند روز قبل از آن بهمن عتیقی جان خود را به‌دلیل مشابه از دست داد. کاظم نعمت اللهی یکی دیگر از بیماران در کمپ اشرف که به‌دلیل از کار افتادگی شدیدکلیه نیاز به دیالیز داشت و از بیرون رفتن وی از اشرف توسط مقامات عراقی ممانعت به‌عمل می‌آمد در روز ۲۹ می‌درگذشت.

هیچ مراقبت بین‌المللی وجود ندارد به‌دلیل این‌که تیمهای مانیتورینگ از بازدید منع شده‌اند.

”هیأت پارلمان اروپا برای رابطه با عراق“ در یک بازدید رسمی از کشور در ماه می‌گذشته از دسترسی به کمپ توسط وزیر امور خارجه عراق منع گردید. شنبه گذشته یک هیأت کنگره آمریکا نیز از دسترسی منع شدند.

آقای رئیس،
مقامات عراقی چه چیزی را می‌خواهند مخفی کنند؟
ما از کمیسر عالی و شورای حقوق‌بشر می‌خواهیم تا رسیدن به یک راه‌حل قطعی بر اساس طرح پیشنهادی پارلمان اروپا، از استقرار یک تیم مانیتورینگ دائمی در کمپ اشرف پشتیبانی کنید.

ما به شورا یادآوری می‌کنیم که در صورتی‌که مقامات عراقی به مسئولیت خود در قبال حفاظت ساکنان اشرف عمل نکنند ماده ۴۵ کنوانسیون ژنو ایالات متحده آمریکا را ملزم می‌کند مسئولیت خود برای حفاظت ساکنان اشرف را مجدداً در دست بگیرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/26bef454-dc73-4698-a137-812701e411b7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات