728 x 90

-

جهان رسانه – پنجشنبه ۲۶خرداد ۱۳۹۰

-

رسانه ها
رسانه ها
عناوین مطبوعات سراسری:
حرف روز (رسانه‌های جهان) :

وال استریت ژورنال: «اعتراضها در یونان، دگرگونی را تحمیل می‌کند». روز چهارشنبه نخست‌وزیر یونان به‌خاطر طرحهایش برای تشدید تدابیر ریاضت‌کشانه تحت فشار فزاینده اپوزیسیون قرار دار‌د... . گفت که کابینه‌اش را تغییر می‌دهد و خواهان رأی اعتماد در پارلمان می‌شود. 

تاگس اشپیگل: ”پاپاندرئو فرار به جلو می‌کند“.

واشینگتن‌پست: «بحران بدهی یونان به نقطه چرخش نزدیک می‌شود». بحران سیاسی در یونان نگرانی بین‌المللی را به‌خاطر احتمال ناتوانی این کشور در پرداخت بدهیها افزایش داد.

لوموند: «بدهی یونان سه بانک فرانسه را تهدید می‌کند».

واشینگتن‌تایمز: «آشوب یونان بازارهای جهانی را تحت تأثیر قرار می‌دهد». 
لا استامپا: اعتراضها در آتن و نگرانیها بر سر یورو.

گاردین: «درحالی‌که بحران بدهی یونان را فرا می‌گیرد، هشدار به اتحادیه اروپا نسبت به هرج و مرج». نخست‌وزیر نتوانست دولت اتحاد تشکیل بدهد.

فیگارو: «فروریختن یونان همه اروپا را تهدید می‌کند». بازارها نگران ناتوانی بیست‌وهفت کشور اتحادیه اروپا در متوقف‌کردن بحران یونان هستند.

القدس العربی: «دولتهای خلیج فارس (رژیم) ایران را به توطئه علیه امنیتشان متهم می‌کنند» روز سه‌شنبه وزیران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در جریان گردهمایی نوبه‌ای خود در جده دخالتهای تحریک‌آمیز و آشکار رژیم ایران در امور داخلی دولتهایشان را محکوم کردند هم‌چنین در بیانیه‌یی در پایان گردهمایی توطئه رژیم ایران را علیه امنیتشان و نیز تلاش این رژیم برای انتشار فتنه فرقه‌گرایی را محکوم کردند

البیان امارات: «حمله ارتش سوریه در روستاهای استان ادلب»

الشرق الاوسط «حما شعار سرنگونی بشار اسد را سر می‌دهد «منبع ترکی به شرق الاوسط: فرستاده ترکیه به بشار اسد آخرین فرصت را ابلاغ خواهد کرد* مقام آمریکایی: ما به آنکارا تکیه می‌کنیم و خواستار انتقال دموکراسی برای آینده سوریه هستیم» «فرار هزاران نفر از شهر معره النعمان و هشدار مساجد از نزدیک شدن به زرهیها» 
«مصدومان سوریه در بیمارستانهای ترکیه: ما پول برای غذا نداریم، چگونه می‌توانیم سلاح بخریم؟» 

«شکست در بحرین و سوریه اختلافات بین خامنه‌ای و احمدی‌نژاد را منفجر کرد».

القدس العربی: «کشف یک گور جمعی دیگر در جسرالشغور» و «اسد از جواب به تماس با مقامات آمریکایی خودداری می‌کند».
گلف نیوز: «ترکیه در پی پایان‌دادن به خشونت در سوریه است».

البیان امارات: « انقلابیون لیبی‌منطقه «جبل غربی» را به‌کنترل خود درآوردند». انقلابیون هم‌چنین بر دو شهر دیگر که در مسیر طرابلس قرار دارند چیره شدند.

واشینگتن‌پست: «اوباما می‌گوید، برای اقدام در لیبی، نیازی به تأیید کنگره نیست». «کاخ سفید تأکید می‌کند، ایالات متحده وسیعاً یک نقش پشتیبانی‌کننده‌ایفا می‌کند».

واشینگتن‌تایمز: «قانون‌گذاران برای پایان‌دادن به نقش آمریکا در جنگ لیبی شکایت کردند». یک گروه دو حزبی از قانون‌گذاران روز چهارشنبه به دادگاه رفتند تا تلاش کنند، به‌کارگیری نیرو در لیبی توسط اوباما را متوقف سازند؛ آنها می‌گویند، این برخلاف قانون است. اما کاخ سفید گزارشی را به کنگره ارائه کرد و از اقدام خود دفاع نمود.

القدس فلسطین: «یک هیأت از ”کنگره“ از سفر به ”اشرف“ منع شد و رئیس آن خواستار تحقیق در مورد یک ”کشتار جمعی“ گردید». 

صنعا نیوز: «شهادت مجاهد خلق منصور حاجیان از مجروحان حمله ۱۹فروردین به‌دلیل عدم رسیدگیهای پزشکی».


الوطن قطر: «ماه‌گرفتگی کامل». این خسوف از هشت و بیست دو دقیقه و پنجاه‌وهفت ثانیه به وقت محلی شروع شد.

اوژوردویی آن فرانس: ”و اگر بک (دیپلم) فرانسه را حذف کنیم (چه می‌شود) ؟“ ۵۰۰هزار دانش‌آموز از امروز صبح وارد امتحانهای دیپلوم در فرانسه شدند؛ صداهایی که در مخالفت با این امتحان بلند شده رو به افزایشه؛ آیا نباید یک شیوه جدید را جایگزین اون کرد؟

الشرق الاوسط: «۵۰ میلیون زن طی صد سال اخیر، قربانی قتل و سقط جنین شده‌اند».

فیگارو: «آی.بی.ام.۱۰۰سالگی انقلاب تکنولوژیک خود را بزرگ می‌دارد».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9c76bae3-8163-4000-84c1-a0ee2bc2f960"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات