728 x 90

دولت آمریکا به‌طور موقت تعطیل شد

کنگره آمریکا
کنگره آمریکا
به دنبال تصویب نشدن طرح بودجه فعالیتهای نهادهای دولت فدرال آمریکا در مجلس سنای این کشور، فعالیت دولت به‌طور موقت تعطیل شد

به گزارش خبرگزاری رویتر، تلاشهای دقایق آخر برای کسب ۶۰رای لازم برای تصویب بودجه موقت بی‌نتیجه ماند. در این رأی‌گیری شفاهی، ۵۰سناتور به طرح بودجه موقت رأی «مثبت» و ۴۹سناتور رأی «منفی» دادند. میچ مک کانل، رهبر اکثریت جمهوریخواه گفت، دمکراتها همه ما را به گروگان گرفته‌اند. چاک شومر، رهبر اقلیت دموکرات در سنا، نیز گفت، دموکرات ها در مخالفت با این طرح تنها نبودند، بلکه تعدادی از جمهوریخواهان نیز به این طرح رأی منفی دادند.

بودجه موقت روز پنجشنبه در مجلس نمایندگان که جمهوریخواهان در آن اکثریت دارند، تصویب شد و مجلس سنا نیز می‌بایست آن را تصویب کند.

دموکراتها می‌گویند تا طرحی برای نگهداری فرزندان مهاجران غیرقانونی در لایحه بودجه نیاید، با آن یا تمدید موقت بودجه مخالفت می‌کنند. دموکراتها می‌گویند تا به مطالبات آنها توجه نشود، حاضر نمی‌شوند که حتی به‌طور موقت بودجه دولت را تصویب کنند.

بر اساس دستورالعملها، تنها کارمندان ضروری دولت فدرال، مأموران امنیتی، نظامی و پزشکی و برخی قراردادیها می‌توانند بر سر کار خود حاضر شوند. این وضعیت ادامه خواهد داشت تا این‌که کنگره به‌طور موقت یا کامل بودجه را تصویب کند. بعد از آن همه کارمندان دولت به‌سر کار خود باز می‌گردند.

دونالد ترامپ اعلام کرد به فلوریدا نمی‌رود و به جای آن در کاخ سفید می‌ماند تا مشکل تعطیلی دولت فدرال را حل کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/99ab055e-96e7-41a6-a9de-57001c3b4108"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات