728 x 90

-

ابتکار رزمندگان لیبی

-

جنگجویان لیبی در مصراته
جنگجویان لیبی در مصراته
در شهر مصراته لیبی نیروهای انقلابی اقدام به ایجاد کارگاههای صنعتی برای رفع کمبودهای تسلیحاتی خود کرده‌اند. آنها در این کارگاهها به تعمیر و تعدیل سلاحهایی که از گردانهای قذافی به غنیمت گرفته‌اند می‌پردازند و با شیوه و ابتکارات جدیدی آن را برای پشتیبانی از رزمندگان صحنه‌های نبرد به‌کار می‌گیرند گزارشی از تلویزیون الجزیره

گزارش:
این درب یکی از کارگاههای صنعتی است که انقلابیون در شهر مصراته برای رفع کمبود تسلیحاتی خود در نبرد با گردانهای قذافی دایر نموده‌اند. این‌جا زره‌های فلزی را روی خودروهای شهری نصب کرده و تیربارهای ضدهوایی را بر آن سوار می‌کنند. اینها از خودروهای شهری بهترین وسیله را برای استفاده در صحنه نبرد تولید می‌کنند.

محمدعلی البلکی کارگر کارگاه می‌گوید: «ما پایه این سلاح را روی خودرو نصب می‌کنیم و سپس به‌صورت دستی آن را به‌کار می‌گیریم که موشکهای متمرکزی علیه هواپیماها شلیک می‌کند».

اما در این قسمت انقلابیون موشک‌انداز ضدهوایی نصب می‌کنند که قدرت آتش برتری به آنها می‌دهد. انقلابیون با ارائه این نمونه‌ها تأکید دارند که اینها نشان از روح اختراع و ابتکاراتی دارد که انقلاب جوانان لیبی به آن شناخته می‌شود.

حسن علی مسئول کارگاه می‌گوید: «با توجه به نیازهایمان و کمبودهای تسلیحاتی که داریم و با توجه به این‌که دشمنان در گردانهای قذافی سلاحهای خوبی دارند، این نیازمندیها و شرایطی که الآن جوانان دارند، ایجاب می‌کند که اتکاء به نفس داشته باشیم و از آن مقدار ناچیزی که خودمان داریم استفاده کنیم».

گزارشگر الجزیره می‌گوید: از قدیم گفته‌اند که ”نیاز“ مادر اختراع است. مثلی که مردم لیبی آن را در این‌جا در یکی از همین کارگاهها به اجرا در آورده‌اند. آنها بسیاری از تجهیزاتی را که انقلابیون به غنیمت گرفته‌اند تبدیل نموده و به تجهیزاتی مناسب برای به‌کارگیری علیه گردانهای قذافی تبدیل کرده‌اند. روی این سلاحها نوشته شده: ”ساخت مصراته“.

در جبهه، سلاحهایی که انقلابیون بر آن متمرکزند، تبدیل به سلاحهای فعال شده که چه بسا به سطح سلاحهای مدرن ارتقاء یافته و به انقلابیون قدرت آتشی را می‌دهد که می‌توانند اهداف خود را محقق نمایند و در بسیاری از مواقع این امکان را به آنها می‌دهد که تهاجم گردانهای قذافی را دفع و آنها را مجبور به عقب‌نشینی کنند».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d41156f8-206d-44e0-9c29-a6c623994db5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات