728 x 90

اعتراض عليه مالكي,تشكيل دولت عراق,

فراکسیون العراقیه جلسات فراکسیونهای سیاسی برای بررسی توافقهای سیاسی را مأیوس کننده توصیف کرد

-

دکتر ایاد علاوی رئیس العراقیه
دکتر ایاد علاوی رئیس العراقیه
السومریه: فراکسیون العراقیه از ناکامی جلسات فراکسیونهای سیاسی برای بررسی توافقهای سیاسی پرده برداشت و این جلسات را مأیوس کننده توصیف کرد. العراقیه اعلام کرد یک سمت‌گیری برای تک روی در قدرت و تصمیم‌گیری سیاسی وجود دارد. در این میان ایاد علاوی رئیس العراقیه خواستار برگزاری جلسه فوق‌العاده پارلمان با حضور نخست‌وزیر به‌منظور بررسی واقعیت نیروهای امنیتی و ارتش گردید. علاوی تأکید کرد که به نوری المالکی بیش از 9 اسم برای تصدی منصب وزیر دفاع تقدیم نموده است ولی دلائلی که نوری المالکی برای عدم پذیرش آنها بهانه نموده هیچ ارتباطی با واقعیت ندارد...

ایاد علاوی رئیس العراقیه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما نمی‌دانیم که عملاً توافقنامه‌ای در کار هست و یا این‌که نیست یعنی ما نمی‌دانیم که چنین توافقنامه‌ای مطرح می‌باشد و یا این‌که مطرح نیست. تا الآن ما هم مثل شما هستیم از دولت و فرمانده کل نیروهای مسلح در این خصوص هیچ چیزی نشنیده‌ایم. ما خواستار جلسه باز و علنی پارلمان برای بحث بر سر این موضوع در برابر مردم عراق هستیم تا این‌که نخست‌وزیر بیاید و به ما داستان آنطور که هست را بگوید... ، ما خواهان این هستیم که امور به روشنی و به درستی پیش بروند..

ایاد علاوی رئیس العراقیه هم‌چنین در گفتگو با تلویزیون الحره خواستار کنفرانسی باز برای توافقهای صورت گرفته شد و گفت: ما تصمیم گرفتیم تا از تمامی افراد ملتزم به روند سیاسی در پارلمان و دولت برای حضور در جلسه پارلمان و انجام گفتگوهایی باز و علنی در برابر مردم عراق دعوت به‌عمل آورده شود تا این‌که هر کس هر نظری دارد در برابر مردم بگوید و گفته نشود که در زیر میز چیزهایی می‌گذرد و کسی دیگری را متهم نکنند که این یکی را قبول دارد و یا آن یکی را قبول ندارد و یا این دارد مانور می‌کند و فلان. مثل الآن که برادر نوری مالکی طیف سیاسی عراق را متهم می‌کند که دست کشیده‌اند. ما نمی‌دانیم که چه می‌گذرد. ما نمی‌دانیم که در ارتش و اطلاعات و پلیس چه می‌گذرد. ما الآن اطلاعاتی نداریم شما می‌دانید که وزیر کشور و دفاع وجود ندارد و دقیقاً نمی‌دانیم که در گفتگوها بین دولت و فرمانده کل نیروهای مسلح با طرف آمریکایی چه می‌گذرد».

تلویزیون السومریه: ظافر العانی از رهبران العراقیه نیز در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: جلسه اخیر بین هیأتهای گفتگو کننده بر سر اجرای توافقنامه اربیل جلسه‌یی مأیوس کننده بود. ارزیابی العراقیه این است که شانه خالی کردن واضح و روشن از این توافقنامه و فرار از پذیرش مسئولیت وجود دارد.

تلویزیون بغدادیه نیز گزارش داد ظافر العانی، مرحله سیاسی فعلی را خطرناک و مشکل توصیف کرد. وی خاطرنشان کرد که العراقیه درصدد است که طی روزهای آینده تصمیمات مهمی اتخاذ کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/12ebd814-9ead-4d3d-8387-622f10d51780"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات