728 x 90

قيام هاي خاورميانه,سوريه ,شقه دروني رژيم,

رویتر: احمدی‌نژاد بعد از شایعات بایکوت کردن، در کابینه حاضر می‌شود

-

پاسدار احمدی‌نژاد
پاسدار احمدی‌نژاد
خبرگزاری رویتر ۱۱اردیبهشت: خبرگزاریها گزارش کردند، رئیس‌جمهور ایران محمود احمدی‌نژاد روز یکشنبه بعد از یک هفته، در اولین جلسه کابینه حاضر شد و به شایعات مربوط به شکاف آسیب‌زننده با ولی‌فقیه، خامنه‌ای، پایان داد. روابط نزدیک احمدی‌نژاد با خامنه‌ای، ولی‌فقیه -که آخرین حرف را در روابط رژیم می‌زندـ بنا‌ به گفته برخی از تحلیلگران بر سر تلاش رئیس‌جمهور برای اخراج وزیر اطلاعات خود به تیرگی گرایید، اقدامی که توسط رهبر عالی وتو شد.
از آن پس احمدی‌نژاد دو جلسه کابینه را از دست داده است، امری که برخی از تحلیلگران خارجی گفتند شبیه به یک بایکوت بوده است.
گمانه‌زنیها مبنی بر این‌که احمدی‌نژاد دیگر از حمایت بی‌قید و شرط خامنه‌ای برخوردار نیست، شروع شد، امری که دولت آن را انکار کرد.
خامنه‌ای انتخاب مجدد وی را در ژوئن ۲۰۰۹ در انتخاباتی که اپوزیسیون گفت تقلبی بوده است، مورد تأیید قرار داده بود.
بازار سهام تهران نسبت به 3روز گذشته به‌دلیل بی‌ثباتی سیاسی، ۶درصد ارزش خود را از دست داد.
بدون حمایت ولی‌فقیه، هر رئیس‌جمهور در رژیم درخطر تبدیل شدن به فردی علیل و ناتوان را دارد… .

رابطه پدرفرزندی
خبرگزاری فارس به‌نقل از عزت‌الله ضرغامی ‌گفت: ”سخنرانی امروز وی در کابینه تمامی توطئه‌های دشمنان اسلام و انقلاب را درهم می‌پیچد و به دشمنان ملت ایران نشان می‌دهد که قادر نیستند که رابطه پدرفرزندی را با رهبر انقلاب فهم کنند“.
برخی از اعضای پارلمان روز شنبه خواستار برگزاری جلسه غیرعلنی برای بحث بر سر امتناع آشکار احمدی‌نژاد از شرکت در جلسات کابینه بودند… .
شکافها در بین دسته‌بندیهای نخبگان محافظه‌کاری که رژیم حاکم بر ایران را اداره می‌کنند که از زمان اعتراضات توده‌ای اپوزیسیون، علیه انتخاب مجدد احمدی‌نژاد، بیشتر ظاهر شده بود، در پایان سال ۲۰۰۹ مهر خورد.
رئیس‌جمهور از جانب راستها، منتقدان بسیاری دارد که وی را به این متهم می‌کنند که به‌دنبال قدرت بیشتر برای خود، به قیمت سایر نهادهای دولتی مانند پارلمان می‌باشد.
بسیاری از آخوندهای محافظه‌کار نیز به مشاور نزدیک وی اسفندیار رحیم مشایی برای تأسیس یک ”مدرسه اسلامی ایرانی“ که آن را برای موضع ملی خطرناک می‌دانستند، انتقاد داشتند.
درگیری برای تاثیر‌گذاری، درکمتر از یک سال، قبل از انتخابات پارلمانی می‌باشد که قرار است جدالی میان همکاران محافظه‌کار درگیرد... .
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/da9cee17-af67-4c4c-9dac-f0282bf7055c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات