728 x 90

ليبي,قيام هاي خاورميانه,

خانم ایمان العبیدی: ما چیزی جز آزادی نمی‌خواهیم

-

ایمان العبیدی
ایمان العبیدی
ایمان العبیدی وکیل اهل لیبی که توانست در جمع خبرنگاران جنایات قذافی را افشا کند، می گوید ما مسلمانان مدره هستیم و چیزی جز آزادی و شرافت و ابتدایی‌ترین حقوق انسانی را نمی‌خواهیم. آخرین وضعیت او در گزارشی از سی.ان.ان:
خانم ایمان العبیدی اکنون در ترابلس است و به‌نظر می‌رسد که وی جزیی از مشکلات دولت لیبی شده است. در آخرین مصاحبه‌ای که با وی داشتیم متوجه شدیم که ممنوع‌الخروج است، هم‌چنین وی هفته پیش در حال عبور از مرز تونس دستگیر شده و مجدداً به ترابلس برگردانده شده و مورد بازجویی قرار گرفته است. او گفت وقتی برای اولین بار او را از هتل محل اقامتش بردند به مدت 72ساعت تحت بازجویی بوده است. بازجویی که بیشتر روانی بوده تا فیزیکی.
او تجربه وحشتناک خود را بیان می‌کند و می‌گوید: آنها دستان مرا از پشت و هم‌چنین پاهای مرا بستند و کتک می‌زدند و در چشمانم الکل ریختند که نتوانم ببینم. من مقاومت کردم. آنها همه مسلح بودند.
خانم العبیدی اکنون می‌خواهد به نزد خانواده‌اش در شرق لیبی برود ولی مقامهای دولت قذافی به او گفته‌اند که اجازه ندارد ترابلس را ترک کند. نکته دیگر این‌که او را کسی ندیده و این مصاحبه‌ها همه تلفنی بوده است در نتیجه‌این داستان شکل پیچیده‌ای به خود گرفته است. البته دولت به خبرنگاران گفته است که آنها می‌توانند با او ملاقات کنند ولی این یک تاکتیک کهنه و قدیمی برای عدم انجام کار بود. خانم العبیدی می‌گوید می‌خواهم به تمام مردم آمریکا که صدای مرا می‌شنوند بگویم، ما خواستار صلح هستیم، ما افراد صلح‌جو و مسلمانان مدره هستیم، ما نه افراطی هستیم و نه چیزی بجز آزادی و شرفمان می‌خواهیم، که پایه ای‌ترین حق انسانی است که از ما دریغ شده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/55a28ac6-8d35-40c6-98e6-deb72b75a88e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات