728 x 90

-

خطر آلودگی رادیوآکتیو در ژاپن به مواد غذایی هم رسید

-

سونامی ژاپن
سونامی ژاپن
خطر آلودگی رادیوآکتیو در ژاپن روز به روز بیشتر می‌شود و جهان به خود می‌لرزد. گزارشی از ژاپن

یورونیوز: آلودگی رادیوآکتیو به مواد غذایی سرایت کرده است موجب نگرانی مردم ژاپن است. این تنها شیری است که در کشور به فروش می‌رسد. تولیدکنندگان مواد غذایی می‌گویند هنگامی که مردم از خرید خودداری کنند آنها هم دست از تولید برخواهند داشت. رادیو آکتیو در دیگر مواد غذایی از جمله اسفناج و سبزیها دیگر هم یافت شده است. این شهروند ژاپنی می‌گوید: قیمتها به‌خاطر کمبود برخی اقلام افزایش می‌یابد. در مناطق زلزله‌زده شمال که شهرها و روستاها از بین رفته‌اند اوضاع به مراتب دشوارتر است. این هفته تنها در شهری در هشتاد کیلومتری فوکوشیما جسد دویست نفر یافت شده است و امدادگران هم‌چنان به‌دنبال اجساد قربانیان هستند.

در کشورهای اروپایی غذای ژاپنی به‌عنوان غذایی سالم مورد استقبال است اما اکنون رستورانها نگران آن هستند که ترس از آلودگی رادیو آکتیو مشتریانشان را فراری دهد. آیا باید از مصرف غذای ژاپنی خودداری کرد. صاحبان رستورانها می‌گویند ماده اولیه تهیه این غذاها از اروپاست، مثلاًًًًًًًًًًً ماهیهایی که در این غذا می‌بینید از دریای نروژ و اقیانوس هند و کره جنوبی وارد شده است. برنج آن آمریکایی و برگ سبز آن از چین یا آمریکا آمده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9537ed2b-ac22-409c-9c80-49914ec088f2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات