728 x 90

شقه دروني رژيم,

صادق خرازی بدون یک روز کار در وزارت‌خارجه سفیر ایران در ملل ‌متحد شد!

-

منوچهر متکی وزیر معزول خارجه رژیم آخوندی
منوچهر متکی وزیر معزول خارجه رژیم آخوندی
وقتی کارگزاران حکومتی در جنگ گرگها زبان باز کنند، اسرار پشت پرده نمایان می‌شود. منوچهر متکی روز ۱۳ فروردین در گفتگو با خبرگزاری حکومتی فارس پرده از یکی از روشهای حکومتی در وزارت‌خارجه برداشت و گفت: صادق خرازی بر اساس «تبارگرایی» بدون حتی یک روز تجربه کاری در وزارت‌خارجه با عنوان سفیر راهی نیویورک گردید و به‏خاطر مواضع ضدنظام از پاریس به تهران فراخوانده شد. خبرگزاری فارس: متکی در واکنش به گفته‌های خرازی و با بیان این‌که حرفهای ایشان را جدی نگیرید، گفت: خرازی از سیاست خارجی صرفاً التماس برای مذاکره با آمریکاییها را می‌داند.
در پی گفته‌های اخیر خرازی سفیر اسبق ایران در فرانسه درباره منوچهر متکی وزیر امور خارجه سابق رژیم، خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس در تماس با متکی نظرش را درباره مطالب خرازی جویا شد، متکی در حالی که تبسم می‌کرد، گفت: حرفهای آقا صادق را جدی نگیرید. ایشان خودش هم حرفهایش را باور ندارد.
متکی افزود: متاسفانه خرازی از روزی که فقط بر اساس تبارگرایی و بدون هرگونه دانش و تجربه دیپلوماتیک در سال ۱۳۶۹ به وزارت امور خارجه تحمیل شد و بدون حتی یک روز کار در این وزارتخانه با عنوان سفیر راهی نیویورک گردید تا روزی که به‌دلیل اتخاذ مواضع مخالف نظام در پاریس به تهران فراخوانده شد، در فهم مسائل سیاست خارجی تقریباً هیچ افزودنی نداشته است.
متکی خاطرنشان کرد: در حقیقت صادق خرازی از سیاست خارجی صرفاً خالی‎بندی و التماس برای مذاکره با آمریکاییها را می‌داند.
منوچهر متکی توضیحات بیشتر در خصوص اظهارات صادق خرازی را غیرلازم خواند.
صادق خرازی در گفت‏وگویی که خود را دیپلمات در حال مرخصی دانسته، گفته بود: در دوره آقای متکی ارتباط خاص و غیرخاصی بین من و دستگاه دیپلوماسی نبود.‌ در این دوره وزارت‌خارجه گرفتار نخبه‎زدایی شد و ای‎کاش در وزارت‌خارجه شایسته سالاری محقق می‌شد. ، مسئولیتها به کارشناسان ورزیده و شایسته که در این نهاد فراوانند، سپرده می‌شد. وی هم‌چنین گفته بود: اگر نظام موفقیتی در عرصه سیاست خارجی داشته است مربوط به جای دیگر است، مربوط به عمق نگاه استراتژیک رهبری است. ایشان در تمام موضوعات سیاست خارجی، هسته‌ای، خاورمیانه، حزب‌الله، ایران و همسایگان نگاه ژرفی دارند و آن را ابلاغ می‌کنند. خرازی علاوه بر این یادآور شده بود: متکی تعلق حزبی و جناحی و سیاسی داشت. تعلق به دوستانش در انجمن فارغ‌التحصیلان هند داشت و وام‌دار یک بخشی از جناح راست بود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/74d4d07a-46db-4fb7-8d40-25c325ab4ac3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات