728 x 90

خروج نيروهاي آمريكا,

سفارت آمریکا در بغداد که بزرگترین سفارت درجهان است و تعداد افراد آن دو برابر خواهد شد

-

جیمز جفری، سفیر آمریکا در عراق
جیمز جفری، سفیر آمریکا در عراق
فرستاده واشنگتن روز جمعه گفت، سفارت آمریکا در بغداد که بزرگترین سفارت درجهان است، انتظار می‌رود که تعداد کارمندان خود را بعد از این‌که نیروهای آمریکا از این کشور در اواخر امسال بیرون بیاورند، دوبرابر کنند. به گزارش خبرگزاری فرانسه ۱۲ فروردین، جیمز جفری سفیر آمریکا در عراق به خبرنگاران گفت، ”ما تعداد خود را اگر که تمامی طرحهایمان پیش برود و اگر از کنگره در سال ۲۰۱۱ و سپس در ۲۰۱۲ پول دریافت کنیم، دوبرابر می‌کنیم“.
وی گفت، ”کارمندان از ۸۰۰۰ به علاوه پرسنلی که اکنون داریم تقریباً تا ۲۰۱۲ دوبرابر خواهد شد“، وی اضافه کرد که نیروهای آمریکایی بخش کوچکی از این تعداد خواهند بود.
”این سفارتی فوق‌العاده بزرگ با کارکردهای مختلف خواهد بود. بخشی از آن کارهای قسمت یو.اس.اف.آی. (usfi ، (نیروهای آمریکا در عراق) را تحویل خواهد گرفت و بخشی دیگر ادامه کاری که اکنون درحال انجام آن هستیم را انجام می‌دهد“.
جفری گفت که مشاوران و مربیان ارتش آمریکا خواهند ماند یا به آنها اضافه خواهد شد تا که از ارتش عراق با تجهیزات ساخت آمریکا مانند (تانکهای آم یک آ یک) m۱a۱ و سایر تسلیحات پشتیبانی نمایند.
وی گفت پرسنل اضافه شده شامل نیروهای رزمی نخواهد بود.
از تعداد ۱۷۰ هزار نفری که در عراق بودند درحال حاضر کمتر از ۵۰ هزار سرباز آمریکایی، قبل از خروج کامل طراحی شده در اواخر ۲۰۱۱، در عراق مانده‌اند.
جفری و سپهبد لوید آستین فرمانده نیروهای ارتش آمریکا در عراق، به اعضای کمیته نیروهای مسلح در فوریه گفتند که این سفارت بعد از بیرون کشیده نیروها، به‌خوبی حفاظت خواهد شد.
جفری به قانونگذاران گفت، ۵۵۰۰ نیروی امنیتی خصوصی از حضور دیپلوماتیک بزرگ آمریکا در عراق حفاظت می‌کنند.
وی و آستین گفتند آنها مطمئن می‌باشند که این نیرو کافی است و عراق زمانی که نیروهای آمریکایی خارج شوند باثبات خواهد ماند.
آنها گفتند که حضور آمریکا در عراق شامل ۲۰ هزار نیروی غیرنظامی در سایتها خواهد بود که شامل دو شعبه سفارت، دوکنسولگری و سه مرکز آموزش پلیس خواهد بود.
این رقم شامل پرسنل امنیتی خصوصی، محافظین کارمندان و دیپلوماتها خواهد بود.
جفری به سناتورها گفت، درحال حاضر ۲۷۰۰ پیمانکاران مسلح امنیتی در عراق حضور دارند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/444cb6c8-0f3e-431c-9313-b217e80249ad"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات