728 x 90

-

ایران در جعل وب‌سایتهای سرشناس مورد ظن است

-

تروریسم اینترنتی رژیم آخوندی
تروریسم اینترنتی رژیم آخوندی
روزنامه وال استریت ژورنال ۴فروردین زیر عنوان ”شرکت اینترنتی در مورد هک شدن به ایران مظنون است“ می‌نویسد: یک شرکت فعال در امور ایمنی اینترنت از به دام افتادن در عملیاتی پیچیده و غامض و منجر به هک شدن خبر می‌دهد که حدس می‌زند توسط دولت ایران و با هدف فریب دادن و منحرف ساختن ایرانیان استفاده کننده از اینترنت به وب‌سایتهایی سرشناش اما تقلبی از طریق جعل اسامی آنها انجام گرفته باشد. شرکت کمودو گروپ، یک شرکت مستقر در جرسی سیتی، واقع در ایالت نیوجرسی آمریکاست، و برای اطمینان استفاده‌کنندگان اینترنت از اصالت وب‌سایتها گواهینامه‌های دیجیتالی صادر می‌کند، روز چهارشنبه گفت ۹مورد از این گواهینامه‌ها را برای وب‌سایتهایی صادر کرده است که بعداً معلوم شد جعلی و تقلبی بوده‌اند و منشأ راه‌اندازی آنها نیز در ایران است.
این حمله که روز ۱۵مارس انجام گرفت، به صدور گواهینامه برای سایتهای زیر منجر شده است:
- سایت جی‌میل گوگل (Google Inc’s Gmail)
- صفحه ورود به یاهو (Yahoo Inc’s login page)
- وب‌سایتهای به راه افتاده توسط مایکروسافت (Microsoft Corp)
- مازیلا، سازنده مرورگر فایرفاکس (Firefox browser maker Mozilla Corp)
- شرکت تلفن اینترنتی اسکایپ (Skype)
این بدان معناست که فرضاً و به‌عنوان مثال می‌توان یک ایرانی را که می‌خواهد به صفحه خود در وب‌سایت یاهو وارد شود، به سایتی جعلی و شبیه یاهو منحرف ساخت. این منحرف‌سازی به مرتکبین آن امکان می‌دهد ضمن نظارت بر کار سایتهایی که جعل کرده‌اند، به مجموعه‌ای از اطلاعات، از جمله متن ایمیلها، رمزهای ورود به سایت (passwords) و اسامی استفاده‌کنندگان (usernames) دسترسی پیدا کنند.
شرکت کمودو می‌گوید چون سایتهایی که هدف قرار گرفته شده بودند. عرضه‌کننده خدمات ارتباطی هستند، نه نقل‌وانتقال‌های مالی، به‌نظر می‌رسد هکرها دنبال اطلاعات بوده‌اند، نه پول.
دفتر نمایندگی رژیم در سازمان ملل‌متحد به ایمیلی که برای اظهارنظر در ساعتهای غیراداری فرستاده شده بود، پاسخی نداده است. رژیم ایران پیشتر گفته است سعی می‌کند با فرهنگ غربی و اعمال نفوذ از طریق اینترنت که آن را ”جنگ نرم“ نامیده است، مبارزه کند.
این حمله با قیامهای مردمی در خاورمیانه مصادف شده است که اینترنت نه تنها از نظر تلاش فعالان برای برگزاری اعتراضها بلکه از نظر مقابله با سانسورها و سرکوبیهای دولتی نیز نقشی مهم و اساسی داشته است.
کارشناسان ایمنی اینترنت می‌گویند اگر رژیم درگیر باشد، این درگیری گویای آن است که دولت اقدامات نظارتی الکترونیکی برای زیرنظر گرفتن مردم را شدیدتر کرده است. مقامات ایران نخستین بار قدرت رسانه‌های اجتماعی را در جریان اعتراضهای گسترده‌ای درک کردند که پس از برگزاری انتخابات ژوئن ۲۰۰۹ در واکنش به اتهامات حاکی از تقلب در آرای رأی‌دهندگان برگزار شد. سران رژیم ایران از آن پس برای تحت کنترل درآوردن اینترنت در ایران، که بیش از ۲۰‌میلیون استفاده‌کننده دارد، ارتش سایبری به‌وجود آورده‌اند.
شرکت کمودو از کشف حمله به فاصله چند ساعت خبر داده است و می‌گوید بلافاصله گواهینامه‌ها را باطل کرده است.
یک سخنگوی مایکروسافت گفت این شرکت تدابیر ایمنی جدیدی را برای کمک به اقدامات حفاظتی بکار گرفته است.
مازیلا از اظهارنظر خودداری کرد.
اسکایپ می‌گوید اوضاع را زیر نظر دارد و منتظر هیچ اتفاقی نیست.
گوگل می‌گوید برای محافظت از استفاده‌کنندگان، اقداماتی انجام داده است اما آنها را مشخص نمی‌کند.
یاهو نیز می‌گوید اوضاع را زیرنظر دارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d7d86c56-39c3-4ba8-9285-f7ad1432c75a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات