728 x 90

ليبي,قيام هاي خاورميانه,

واکنش اپوزیسیون لیبی به سخنان قذافی

-

بمباران پایگاههای قذافی در طرابلس توسط نیروهای ائتلاف
بمباران پایگاههای قذافی در طرابلس توسط نیروهای ائتلاف
تلویزیون سی.ان.ان ۳فروردین در گفتگو با اپوزیسیون لیبی سؤال کرد نظرتان در مورد حرفهای قذافی چیست؟
علی اریشی [از اپوزیسیون لیبی] در پاسخ گفت: برخلاف آن‌چه قذافی نشان داده او بسیار آسیب‌پذیر است و ما باید فشار را علیه او حفظ کنیم. من نمی‌فهمم چرا باید مردم فکر می‌کنند اوکی است اسامه بن لادن را تحت تعقیب قرار داد اما قذافی را آزاد گذاشت؟ آنها هر دو تروریست هستند. قذافی یک هدف نظامی باید باشد. قطعنامه شورای امنیت روشن است و می‌گوید باید از شهروندان به طریق تمامی ابزار حفاظت کرد. ساده‌ترین راه این است که از شر قذافی خلاص شویم. زیرا من فکر نمی‌کنم تا زمانی که قذافی بر سر کار است مردم لیبی را بتوان حفاظت کرد. این شورشیان که بکار می‌برید درست نیست آنها رزمندگان آزادی هستند و هر کدام یکی وکیل است یکی قاضی است، حتی دانشمندان علوم سیاسی هستند. ایده جمهوری و دموکراسی را البته یک‌شبه نمی‌توان به‌دست آورد.
خبرنگار سی.ان.ان از لوینگستون پرسید، شما در زندان قذافی هم بوده‌اید آیا تعجب می‌کنید اگر سرهنگ قذافی به حملات ناتو بخندد؟
نیل لوینگستون کارشناس تروریزم گفت: در واقع خیر. او طی ۴۲سال خندیده است و با مشتی آهنین حکومت کرده است. او جایی برای رفتن هم ندارد ما داراییهای او را هم مسدود کرده‌ایم. بدون دخالت خارجی فکر کنم او مدتی بر سر کار بماند. بنابراین ما نیاز به طرحی، پلان B‌ داریم که با او در آینده چه باید کرد.
رابین رایت از واشنگتن پست در پاسخ این سؤال که حالا به پلان B (طرح B) نمی‌پردازیم شما فعلاً همین پلان آ را می‌توانید توضیح دهید که چیست؟ گفت: سازماندهی اپوزیسیون بسیار ضعیف است. در این نقطه آنها آسیب‌پذیر هستند اما از طرف دیگر هم قذافی نمی‌تواند چه به‌لحاظ اقتصادی و چه به‌لحاظ نظامی نجات پیدا کند زیرا که از 2جنبه زیر ضرب است.
نیل لوینگستون در ادامه گفت: یمن احتمالاً دومینوی بعدی خواهد بود که می‌افتد. در یمن 2شورشگری هست که در جریان می‌باشند. القاعده هم می‌دانیم که آن‌جا هستند.
رابین رایت گفت: قیامها در منطقه نه تنها نفی اسلام از نوع القاعده و افراط‌گرایی هستند بلکه نفی اسلام مدل ایران و کلاً ایده تئوکراسی نیز می‌باشند. من تردید دارم که افراط‌گراها در آینده نزدیک بتوانند روی کار بیایند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2c8fe597-2983-4cdc-9aae-56e7e468a8a6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات