728 x 90

اخبار کره شمالی,اخبار آمريكا,

تنش با کره شمالی بالا می‌گیرد

-

یک آزمایش موشکی کره شمالی
یک آزمایش موشکی کره شمالی
تنش با کره شمالی بالا می‌گیرد. بعد از شلیک موشک قاره‌پیما توسط کره شمالی اوضاع به چه سمتی می‌رود؟
 
گزارشی از سی.ان.ان 20تیر 96:
تلویزیون سی.ان.ان:‌ برای دومین بار طی دو روز آمریکا قدرت نظامی خود را بر فراز شبه جزیره کره به نمایش می‌گذارد. دو بمب‌افکن آمریکایی در روز جمعه به مدت 10ساعت برفراز منطقه به پرواز در آمدند که همراه با آنان جت‌های کره جنوبی و آمریکایی شرکت داشتند. این تمرین هشداری به کره شمالی و پیونگ یانگ بعد از پرتاب موشک بالستیک قاره‌پیمای آن بود. کره جنوبی همچنین مانورهای نظامی خود را تشدید کرد.
خبرنگار سی.ان.ان از پنتاگون:
کره جنوبی قدرت نظامی خود را به نمایش می‌گذارد و یک مانور موشک دوربرد را انجام می‌دهد تا به جهان و رئیس حکومت کره شمالی قدرت نظامی خود را نشان دهد.

کره شمالی نیز به سهم خود شلیکی را که در ۴ژوئیه انجام داده بود، جشن گرفته است.

یکی از اعضای آکادمی علوم دفاع ملی کره شمالی: «این موفقیت بزرگ در پرتاب موشک قاره‌پیمای بالستیکی نشان‌دهنده قدرت ماست».

اطلاعات آمریکا نیز سریعاً در حال بررسی اطلاعات خود در مورد موشک قاره‌پیمای کره شمالی می‌باشد تا دریابد کره شمالی چه زمانی خواهد توانست به خاک آمریکا ضربه بزند.

ژنرال جیمز متیس: «ما هنوز در حال بررسی آزمایش اخیر می‌باشیم».

خبرنگار: سؤال کلیدی این است که آیا این موشک توانسته است دست نخورده به آتمسفر زمین برسد که این یک گام اساسی برای موشک قاره‌پیمای کره شمالی است تا بتواند به هدف اصابت کند؟

موضوع بعد قرار دادن کلاهک اتمی بر بالای موشک خواهد بود.

مایکل مک کول، نماینده جمهوریخواه کنگره: «آنها در تلاشند که کلاهک آن را به‌حالت جنگی در آورند و آن را بر بالای این سیستم موشک قاره‌پیما قرار دهند. برای همین فکر می‌کنم این تهدیدی بسیار جدیست».

تهدیدی که در حال حاضر آمریکا با آن به‌نحوی مسالمت‌آمیز برخورد می‌کند.

جیمز متیس: «این یک تلاش دی‍پلوماتیک بین‌المللی است تا با تهدیدی بین‌المللی که آنها ایجاد کرده‌اند، برخورد شود».

وزیرخارجه رکس تیلرسون اعلام کرد هدف دولت ترامپ عقب راندن برنامه اتمی و موشکی کره شمالی است.

رکس تیلرسون: «باید آنها را در این نقطه متوقف کنیم. ادامه این وضعیت برای ما قابل‌قبول نیست».

سوال دی‍پلوماتیک این است که آیا نشستن و گفتگوی مستقیم با کیم جونگ اون کمکی می‌کند؟ سؤال مهمی که هیچکس پاسخ آن را نمی‌داند.

 

بيشتر بخوانيد:

هشدار نیلی هیلی به کره شمالی

نیکی هیلی نسبت به عواقب آزمایشهای موشکی کره شمالی هشدار داد. وی تهدید کرد کشورهایی که با کره شمالی معامله کنند از معامله با آمریکا محروم خواهند شد.
 
گزارشی از سی.ان.ان 16تیر 96: نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل‌متحد در جلسه اضطراری شورای امنیت گفت: باید بگویم که امروز روزی سیاه است، روزی سیاه است زیرا اعمال دیروز کره شمالی جهان را مکان خطرناکتری کرد. پرتاب غیرقانونی موشک آنها نه تنها خطرناک است بلکه غیرمسئولانه است.
 
خبرنگار سی.ان.ان: کیم جونگ اون با وجود تحریمهای بی‌سابقه‌یی که آمریکا از یک سال گذشته علیه این کشور منزوی اعمال کرده، سرکش بوده و پرتاب جدید موشک با فن‌آوری جدید را به‌عنوان هدیه‌ای برای آمریکاییان خوانده است. کره شمالی یک موشک قاره‌پیما شلیک کرد. موشکی که بیش از 500مایل پرواز کرد و می‌تواند به آمریکا برسد.
 
نیکی هیلی: این نشان داد که کره شمالی نمی‌خواهد بخشی از جهان صلح‌جو باشد. آنها سایه جنگ را بر تمامی کشورهای خواهان صلح گسترده‌اند.
 کشورهایی هستند که مشغول تجارت و حتی تشویق تجارت با کره شمالی در نقض قطعنامه‌های شورای امنیت هستند. چنین کشورهایی همچنین خواستار ادامه توافقات تجاری‌شان با آمریکا می‌باشند، چنین چیزی اتفاق نخواهد افتاد. زمان کم است، نیاز به‌عمل است، به جهان هشدار داده شده است.
 نماینده روسیه: ما با هر بیانیه و اقدامی که به تشدید تضاد و خصومت راه ببرد مخالفیم، ما از همه کشورهای علاقمند می‌خواهیم با خویشتنداری و نه با تحریک و جنگ‌طلبی عمل کنند.
 سرهنگ سدریک لیتون: چالش ترامپ این خواهد بود که از روسیه و چین برای کنترل کره شمالی استفاده کند ولی تاکنون هیچ تاثیری نداشته است زیرا چینیها می‌خواهند که کره شمالی را به همین شکلی که هست حفظ کنند.
 نیکی هیلی: اعمال آنها به سرعت امکان راه‌حل سیاسی را می‌بندد. آمریکا آماده است که از طیف گسترده‌یی از توانمندیی‌هایش برای دفاع از خود و متحدانش استفاده کند.

درخواست جلسه اضطراری شورای امنیت توسط آمریکا

واشینگتن تایمز امروز 14تیر از درخواست آمریکا برای تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت به‌منظور بررسی آزمایش موشکی کره شمالی خبر داد.
رکس تیلرسون تأیید کرد آزمایش موشکی کره شمالی با موشک بالستیک قاره‌پیما انجام شده است. این اقدام باعث افزایش تهدید علیه آمریکا و جهان از جانب کره شمالی می‌باشد.
به‌محض این‌که کره شمالی اعلام کرد به‌طور موفقیت‌آمیزی اولین موشک بالستیک قاره‌پیمای خود را آزمایش کرده است، آمریکا خواهان برگزاری یک نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل گردید...
دفتر نمایندگی آمریکا در سازمان ملل گفت انتظار دارد نشست شورای امنیت چهارشنبه بعد از ظهر انجام شود...
به نوشته واشینگتن تایمز این آزمایش موشکی یک تحول تغییر دهنده بازی می‌باشد...
شلیک موشک بالستیک کره شمالی در آستانه اجلاس جی ۲۰
خبرگزاری رویتر 13تیر 96به‌نقل از ارتش کره جنوبی اعلام کرد:‌کره شمالی امروز سه‌شنبه اقدام به شلیک یک موشک بالستیک از بخش غربی این کشور به داخل دریا در سمت سواحل شرقی خود کرد. این اقدام کره شمالی قبل از نشست سران کشورهای جی 20در آخر این هفته در هامبورگ صورت گرفته است.
دولت ژاپن گفت موشک شلیک شده حدود 40دقیقه پرواز کرد و احتمالاً در منطقه انحصاری اقتصادی ژاپن فرود آمده است.
ارتش کره جنوبی گفت موشک از یک پایگاه هوایی در حدود 100کیلومتری شمال غرب پیونگ یانگ پایتخت کره شمالی شلیک شده است...
شلیک این موشک همچنین قبل از برگزاری جشنهای استقلال آمریکا در 4ژوئیه انجام شده است...
دفتر ریاست جمهور کره جنوبی گفت رئیس‌جمهور کره جنوبی بعد از مطلع شدن از شلیک موشک توسط کره شمالی خواهان برگزاری نشست شورای امنیت ملی این کشور شده است...
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/58734363-8b1e-4906-a208-20f385af106d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات