728 x 90

چهارشنبه سوري 89,

چهارشنبه‌سوری و جن و بسم‌الله آخوندها

-

 چهارشنبه سوری
چهارشنبه سوری
وحشت چهارشنبه‌سوری این روزها پیکره مفلوک نظام ولایت فقیه را به لرزه انداخته است. خبرگزاریهای حکومتی که مثل جن که از بسم الله گریزان است، از به کابردن عبارت «چهارشنبه سوری» پرهیز دارند، مدام صدمات احتمالی «چهارشنبه آخرسال» را در بوق می‌کنند.
خبرگزاریهای سپاه پاسداران روز سه‌شنبه ۲۴ اسفند، ضمن گزارشی از چهارشنبه‌سوری اصفهان می‌نویسد: چهارشنبه‌سوری در واقع سور و مهمانی کهن است که در چند سال اخیر برای برخی از هموطنان ما دردناک بوده و به ناسور تبدیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سالیان درازی است مردم ایران زمین در آخرین چهارشنبه سال، که به چهارشنبه‌سوری معروف است، به‌صورت‌های مختلف به جشن و شادی می‌پردازند. چنین به نظر می‌رسد که آتش سبب نام‌گذاری آخرین چهارشنبه سال باشد، زیرا سوری همان سرخی است و چهارشنبه‌سوری چهارشنبه سرخ و آتش معنی می‌دهد.
مطابق برخی مستندات و شواهد تاریخی، آب و آتش نزد ایرانیان از جایگاه والایی برخوردار هستند و ایرانیان باستان نیز این دو ماده را پرستش می‌کرده‌اند. مردم در حال پریدن از روی آتش ترانه‌های زردی من از تو، سرخی تو از من و غم برو شادی بیا، محنت برو روزی بیا را بلند بلند سر می‌دهند.

خبرگزاری سپاه پاسداران سپس به صحرای کربلا زده و روضه صدمات چهارشنبه‌سوری را می‌خواند و ضمن آن به افزایش فعالیت جوانان و نوجوانان در چهارشنبه‌سوری هر سال نسبت به سال قبل، به‌رغم افزایش سرکوب و تهدیدها و هم‌چنین افزایش تولید و توزیع مواد انفجاری و آتش‌زا در چهارشنبه‌سوری اعتراف می‌کند.
این خبرگزاری سپس به‌نقل از محمدرضا حبیبی، یکی از کارگزاران ارگان سرکوب دادرسی به تهدید جوانان پرداخت و نوشت: «با معاندان و فرصت‌طلبانی که به بهانه چهارشنبه آخر سال قصد ایجاد مزاحمت و سلب آسایش عمومی را دارند برخورد شدیدی می‌شود».

حسن کرمی، فرمانده انتظامی استان اصفهان، نیز با التماس و درخواست از خانواده‌ها، از آنها خواست « برای چهارشنبه‌سوری امسال در شهر اصفهان مکان‌هایی برای شادی و تخلیه انرژی مردم در چهارشنبه آخر سال در نظر گرفته شده است، خانواده‌ها و مدارس باید جوانان و نوجوانان را در چهارشنبه آخر سال راهنمایی کرده و به حاشیه‌ شهر برده تا آنها در مناطق باز انرژی خود را تخلیه کنند.
وی با بیان این‌که در چهارشنبه آخر سال در کنار مردم هستیم، تصریح کرد: مردم اصفهان هیچ نگرانی نداشته باشند، چرا که پلیس در کنار آنها امنیت را برقرار می‌کند، فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به این‌که در چهارشنبه سوری، با افرادی که از خط قرمزها عبور کنند به‌شدت برخورد می‌کنیم، اضافه کرد: در شهر اصفهان مکان‌هایی برای شادی و تخلیه انرژی مردم در چهارشنبه آخر سال در نظر گرفته شده است. وی با بیان این‌که خانواده‌ها باید هیجانات جوانان خود در چهارشنبه‌سوری را کنترل کنند، اظهار داشت: پلیس نباید جلوی شادی مردم در روزهای پایانی سال را بگیرد و با تمهیدات ویژه و همکاری سایر ارگان‌ها‌ مکان‌هایی را برای شادی خانواده‌ها آماده کند. کرمی با اشاره به این‌که رویکرد پلیس در چهارشنبه آخر سال پیشگیری است، ادامه داد: در صورتی که برخی افراد مزاحمت‌هایی را برای خانواده‌ها به وجود آورند و شئون اخلاقی را رعایت نکنند، پلیس مجبور به دخالت است و با متخلفان برخورد جدی می‌کند».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2d17d714-9b75-48ba-acac-57d0ffe6a85c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات