728 x 90

محكوميت‌هاي بين‌المللي,قيام سراسرى,

وال استریت ژورنال: غرب باید از اپوزیسیون ایران حمایت کند

-

وال استریت ژورنال
وال استریت ژورنال

وال استریت ژورنال نوشت: غرب باید از اپوزیسیون ایران حمایت کند و در برخورد با نقض حقوق‌بشر، به همان روشنی که قذافی و حکومت آن را مجازات کرد، با رژیم ایران نیز رفتار کند و خامنه‌ای و احمدی نژاد را در لیست تحریمها وارد کند .

وال استریت ژورنال در مقاله ای تحت عنوان در مورد رژیم ایران چه کار میکنید؟ نوشت: کشورهای دموکراتیک در محکوم کردن اقدامات سرکوبگرانه و خشونت‌آمیز حکومت لیبی سرعت بخرج دادند و گامهای مهمی برای مجازات آن برداشتند. درحالیکه به‌رغم گذشت بیش از یک سال و نیم از تشدید سرکوب و نقض حقوق‌بشر در ایران، تاکنون غرب هیچ اقدام عاجلی برای تحت فشار قرار دادن حکومت ایران به‌عمل نیاورده است.

وال استریت ژورنال افزود: در سال 88 پس از انتخابات تقلبی حکومت، مردم ایران فریاد زدند مرگ بر دیکتاتور و برای همه حتی بی‌حس‌ترین ناظران، روشن کردند که حاکمان ایران، با زور در قدرت هستند و نه با رضایت مردم. اما در مقابل، رهبران غربی تنها با حرف، سرکوب مردم توسط رژیم ایران را محکوم کردند ولی در عمل کار مؤثری انجام ندادند.

وال استریت ژورنال با اشاره به تظاهرات مردم ایران در 25بهمن و اول اسفند، نوشت: حوادث دو هفته اخیر فرصت دیگری را فراهم آورد تا غرب نشان دهد نه تنها نسبت به رنجی که مردم ایران متحمل می‌شوند، بی‌تفاوت نیست، بلکه به همان شیوه‌ای که با قذافی رفتار کرد، با رژیم ایران رفتار می‌کند.

نویسنده مقاله وال استریت ژورنال با اشاره به اقدامات کنگره آمریکا یادآور شد، هفته گذشته سناتور مارک کرک به درستی بانی قطعنامه‌ای در سنای آمریکا شد که در آن دولت آمریکا را فرا می‌خواند تا حقوق‌بشر را پایه اصلی در سیاست خارجی اوباما نسبت به رژیم ایران قرار دهد.

وال استریت ژورنال نسبت به تکرار وقایع لیبی در ایران هشدار داد و برای جلوگیری از این‌گونه جنایات توسط دیکتاتوری آخوندی توصیه کرد: ممنوعیت سفر و انسداد داراییهای ارگانها و مقامات ارشد حکومت ایران، دقیقاً مثل مجازاتهایی که در مورد لیبی اعمال شده است، باید در دستور کار گذاشته شود و مقامات ارشد این رژیم از جمله احمدی‌نژاد، سعید جلیلی و خامنه‌ای در فهرست تحریمها قرار گیرند.

علاوه بر این افراد، اتحادیه اروپا باید سران نیروهای مسلح و امنیتی رژیم ایران از فرماندهان بسیج و سپاه تا مقامات ارشد قضایی و ادارات زندانها را مورد تحریم قرار داده و همان‌طور که انگلستان مصونیت دیپلوماتیک قذافی و مقامات ارشد لیبی را لغو کرد، مقامات ارشد رژیم ایران مشمول چنین مجازاتهایی شوند.

وال استریت ژورنال در ادامه این مقاله به غرب توصیه می‌کند فشارهای بین‌المللی، همانند اخراج لیبی از شورای حقوق‌بشر ملل‌متحد باید در مورد رژیم ایران اعمال شوند و در هر نهاد بین‌المللی عضویت این حکومت به‌حالت تعلیق درآید. یکی از این موارد حذف کرسی آن در کمیسیون امور زنان ملل‌متحد می‌تواند باشد.

در پایان مقاله وال استریت ژورنال آمده است: هفته گذشته در یک لحظه نادر، سیاستگذاران غربی، صراحت اخلاقی بخرج دادند و مجازاتهایی را علیه قذافی تصویب کردند. اینک جای امید است غرب همان صراحت را در سیاستش نسبت به رژیم ایران به‌کار گیرد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/372ee4b9-21fd-460c-8f36-4d6644ec8223"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات