728 x 90

اتمي رژيم,اعمال تحريمات عليه رژيم,

یوکیا آمانو تلاشهای خود برای دسترسی به کارشناسان، اسناد محرمانه و مکانهای نظامی رژیم ایران را شدت می‌بخشد

-

یوکیا آمانو
یوکیا آمانو
وال استریت ژورنال گزارش کرد: یوکیا آمانو رئیس آژانس بین‌المللی اتمی، در حال شدت بخشیدن به تلاشهای خود برای دسترسی به کارشناسان رژیم ایران، اسناد محرمانه و مکانهای نظامی رژیم ایران است. این تلاشها در حالی صورت می‌گیرد که رژیم تهران او را مورد حمله قرار داده است.
یوکیا آمانو در پی مصاحبه با محسن فخری‌زاده است که برنامه تحقیقاتی تسلیحات اتمی رژیم ایران را سرپرستی می‌کند. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم‌چنین می‌خواهد به سایت نظامی پارچین در ۲۹ کیلومتری جنوب تهران دسترسی داشته باشد. این مکان به‌خاطر انجام آزمایش انفجار شدید، مورد ظن است.
وال استریت ژورنال افزود: آمانو در مصاحبه اخیر خود گفت: ما عناصری را که باید مورد توجه قرار گیرند، در یک لیست فهرست کردیم. ما می‌خواهیم به افراد، اسناد، اطلاعات و مکانها (در ایران)، دسترسی داشته باشیم.
آقای آمانو گفت رابطه آژانس با تهران وخیم و سخت‌تر شده است. اما جدیت اطلاعات برای او به امری الزامی تبدیل شد تا آنها را برای سایر اعضای آژانس علنی کند.
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تصریح کرد: انتظار نداشتم که توزیع این گزارش در میان دولتهای عضو، کار آسانی باشد. اما این پروسه‌یی است که ما باید طی کنیم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/00d1b9fd-4628-4d14-b557-1fce577349b9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات