728 x 90

قيام هاي خاورميانه,اعتراض عليه مالكي,

تحصن جوانان در میدان الصدرین نجف و تظاهرات ودرگیری در دیگر نقاط عراق

-

تظاهرات مردم عراق علیه دولت مالکی
تظاهرات مردم عراق علیه دولت مالکی
خبرگزاری نینا:
- امروز گروهی از جوانان در میدان ”الصدرین“ وسط نجف برای عملی شدن خواسته‌هایشان تصمیم گرفته‌اند که دست به تحصن بزنند. خواسته‌های تحصن‌کنندگان شامل برپایی دولت غیرنظامی و تدوین مکانیزمهای مبارزه با فساد و تدوین قانون احزاب برای آگاهی از منابع تامین مالی و عملی کردن قانون 35سال ۲۰۰۷ در رابطه با تظاهرات و کشف جزئیاتی از هزینه بودجه سالهای گذشته شدند. تظاهر‌کنندگان گفتند که اعتصابشان نامحدود می‌باشد.
- نیروهای ضدشورش که نزدیکی ورودی میدان تحریر تمرکز کرده بودند، با تظاهر‌کنندگان درگیر شده و از باتون و قنداق تفنگ استفاده کردند.
- یک تظاهرکننده به خبرگزاری نینا گفت: نیروهای ضدشورش برای متفرق کردن تظاهر‌کنندگان و بیرون کردن آنها از میدان تحریر تلاش کردند ولی تظاهرکننندگان تسلیم خواسته نیروهای ضدشورش که از باتون استفاده می‌کردند، نشدند.
- شاهدان گفتند نیروهای ضدشورش بعد از شروع درگیری تلاش کردند تا مانع فیلمبرادری از صحنه شده و دوربین برخی فیلمبرداران را مصادره کنند یا فیلمبرداران را از صحنه دور کنند،
- شیخ صباح الساعدی نماینده مستقل پارلمان عراق اعلام کرد که در صورتی‌که به خواسته‌های تظاهر‌کنندگان پاسخ مثبت داده نشود، از پارلمان استعفا خواهد داد. شیخ الساعدی که در میدان ”التحریر“ حضور داشت، از دولت خواست تا به خواسته‌های تظاهر‌کنندگان پاسخ مثبت داده، وضعیت خدمات را بهبود ببخشد، فساد را از بین ببرد و برای بیکاران فرصتهای شغلی تامین نماید.
- بعد از این‌که نیروهای ضدشورش مانع عبور تظاهر‌کنندگان از پل جمهوری برای رسیدن به میدان تحریر شدند، تظاهر‌کنندگان خشمگین شده و به سمت نیروهای ضدشورش سنگ پرتاب کردند.
- تظاهرکنندگان توانستند 3دیوار بتونی را که در ورودی پل برای ممانعت از عبور گذاشته بودند، خراب کنند.
- تظاهرکنندگان به سمت نیروهای ضدشورش سنگ پرتاپ کردند، این درحالی بود که نیروهای ضدشورش نیز به سمت مردم سنگ پرتاپ می‌کردند که عده‌یی از تظاهر‌کنندگان زخمی‌شدند.
- تظاهر‌کنندگان امروز ادارات شورای شهر و تابعیت شهرستان الحویجه در کرکوک را به آتش کشیدند. صدها نفر از تظاهر‌کنندگان خواستار بهبود وضعیت خدماتی و تامین فرصتهای شغلی شدند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f84eefb8-1df8-414a-aa35-c0ae66cac6d4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات