728 x 90

قيام تا پيروزي - فراخوان خروش بهمن 89,

طنین مرگ بر خامنه‌ای در تهران

-

قیام مردم تهران - آرشیو
قیام مردم تهران - آرشیو
طنین شعارهای مرگ بر خامنه‌ای، مرگ بر دیکتاتور در تهران، گزارشی از تلویزیون سی.ان.ان:
در تهران دهها هزار نفر اخطار دولتی را به چالش کشیدند، به خیابانها ریختند و با پلیس و نیروهای امنیتی درگیر شدند.

شبه‌نظامیان بسیجی و نیروهای امنیتی به تعقیب تظاهر‌کنندگان پرداختند. طنز سرکوب تظاهرات دوشنبه تهران این است که رژیم ایران ابتدا تظاهرات مردم مصر را تحسین کرد و آن را با قیام سال ۱۹۷۹ ایران مقایسه نمود. اما خود مانع تظاهرات ایرانیان در حمایت از آن شد.

رژیم ایران به خبرنگاران اجازه نمی‌دهد که به این کشور بروند. حتی به خبرنگارانی که در ایران هستند اجازه نمی‌دهد این وقایع را منعکس کنند. مردم می‌دانند که اگر با خبرنگاران خارجی صحبت کنند به زندان می‌افتند.

تصاویر ویدیویی از روز دوشنبه نشان می‌دهد معترضان که بیش از یک سال است تظاهراتی نداشته‌اند، دوباره به خیابانها آمدند. مردم شعار ضدحکومتی مانند مرگ بر دیکتاتور و مرگ بر خامنه‌ای می‌دادند، ولی یک شعار جدید نیز دیروز شنیده شد که نشان می‌داد میان این قیام و انقلاب مردم مصر رابطه‌یی وجود دارد. مردم می‌گفتند مبارک رفت، اکنون نوبت خامنه‌ای است.

مردم تصاویر خامنه‌ای را آتش زدند و کسی که قصد حفظ آن را داشت کتک زدند. یک نفر نیز در این تظاهرات کشته شد.

طنز این واقعه‌این است که مردم ایران دو سال پیش تظاهرات کردند و مردم منطقه از آن الهام گرفتند، ولی رژیم ایران آن را سرکوب کرد. اما این بار رژیم ایران که همان تظاهرات مردم مصر را تحسین می‌کرد، حق مردم ایران را برای برگزاری تظاهرات مسالمت‌آمیز سرکوب کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e55927e8-960d-4d9c-9a17-fbca31badbd1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات