728 x 90

مصر,

واکنش کشورهای منطقه نسبت به انقلاب مصر

-

انقلاب مصر
انقلاب مصر
قطر - در اولین واکنش در کشورهای عرب، روز جمعه قطر انتقال قدرت به ارتش در مصر را «مثبت و مهم» توصیف نمود. طی بیانیه‌ای که توسط خبرگزاری قطر QNA از سوی دولت منتشر شد، اعلام شد «انتقال قدرت در مصر به شورای عالی نظامی، یک گام مثبت و مهم به سمت دستیابی به آرمانهای مردم مصر برای دموکراسی، اصلاحات و یک زندگی محترمانه است».
خبرگزاری فرانسه ۲۲/۱۱/۸۹

یمن به ”انتخاب مصریها“ احترام می‌گذارد – یک منبع دولتی گفت: دولت شبه‌جزیره عرب که با معترضین خود که خواستار اخراج پرزیدنت علی عبدالله صالح می‌باشند، مواجه است، به «انتخاب و اراده برادرانه مردم مصر احترام می‌گذارد». به‌نقل از خبرگزاری رسمی صبا، یمن «به ظرفیت شورای عالی نیروهای مسلح برای رهبری کشور اعتماد دارد». او امیدوار است که مردم مصر «به آرمان خود برای آزادی، دموکراسی و امنیت» دست یابند.
خبرگزاری فرانسه ۲۳/۱۱/۸۹

عربستان سعودی – عربستان از «انتقال مسالمت‌آمیز» در مصر استقبال می‌کند. یک روز پس از اخراج حسنی مبارک، پادشاهی محافظه کار عربستان روز شنبه «انتقال مسالمت‌آمیز قدرت» را خوشآمد گفت و افزود امیدوار است «تلاشهای نیروهای مسلح مصر صلح و ثبات به ارمغان آورد». ریاض تلاش برای ایجاد یک دولت وحدت ملی را که به امید و آرمانهای برادرانه مردم مصر به سوی امنیت، ثبات و رفاه اقتصادی سوق دهد، مورد حمایت قرار می‌دهد.
خبرگزاری فرانسه ۲۳/۱۱/۸۹

اتحادیه عرب - عمرو موسی رئیس اتحادیه عرب، به یک «اجماع ملی» فراخوان داد. وی از چیزی که او « انقلاب سفید» خواند، استقبال کرده و گفته است که ”من چشم‌انتظار آینده هستم“.
خبرگزاری فرانسه ۲۲/۱۱/۸۹

لیبی - لیبی پیروزی انقلاب مصر را تبریک گفت.
خبرگزاری فرانسه ۲۲/۱۱/۸۹

امارات متحده عربی - اطمینان امارات متحده عربی به نیروی نظامی برای اداره مصر – امارات متحده عربی که وزیر خارجه‌اش 2روز قبل از این‌که حسنی مبارک اخراج شود، با وی ملاقات کرده بود، روز جمعه گفت مطمئن است که نیروهای نظامی قادر به اداره کشور هستند.
خبرگزاری فرانسه ۲۲/۱۱/۸۹

اردن - اسلامیستهای اردن: مصر درسی برای رژیمهای عرب - جمیل ابوبکر سخنگوی جنبش اسلامی به خبرگزاری فرانسه گفت: رژیمهای عرب باید از آن‌چه واقع شد درس بگیرند. همه مردم عرب از رژیمهای فاسد رنج می‌برند.
خبرگزاری فرانسه ۲۲/۱۱/۸۹.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b582ccab-55c1-4572-97ca-b10d3d76cd98"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات