728 x 90

مصر,

حسنی مبارک: هرگز فرار نمی‌کنم و در همین خاک خواهم مرد

-

--
--
حسنی مبارک، رئیس‌جمهور مصر، روز پنجشنبه در مصاحبه‌ای با ای.بی.سی اعلام کرد مایل است از قدرت کنار برود اما نگران است که با رفتن وی هرج‌ومرج بر کشور حاکم شود.
حسنی مبارک گفت از دیدن خشونت‌ها در میدان التحریر قاهره متاسف شده است اما دولت وی مسئول این رویداد‌ها نبوده است. در این مصاحبه، رئیس‌جمهوری مصر متقابلاًًًً گروه اخوان المسلین را مسئول خشونت‌های جاری معرفی کرده است.

از ریاست‌جمهوری خسته شدم
حسنی مبارک که دهمین روز از اعتراضها را پشت سر گذاشته هم‌چنین در این مصاحبه گفته است از ریاست‌جمهوری خسته شده و دوست داشت که همین حالا می‌توانست کناره‌گیری کند، اما کنار نمی‌رود چرا که بیم دارد کشور در هرج‌ومرج فرو رود.
حسنی مبارک در پاسخ به این پرسش که نظرش درباره حمله هواداران وی به تظاهرات‌کنندگان در میدان التحریر چیست گفت: درباره روز گذشته بسیار ناراحتم؛ من دوست ندارم که ببینم مصری‌ها با هم درگیر می‌شوند.
رئیس‌جمهوری مصر درباره مردمی که خواستار رفتن وی هستند و علیه او شعار می‌دهند، گفت: من به این‌که مردم درباره‌ام چه می‌گویند، اهمیت نمی‌دهم. من اکنون به کشورم فکر می‌کنم، برای من مصر اهمیت دارد.
حسنی مبارک هم‌چنین گفت پس از آن که در پیام روز دوشنبه اعلام کرد دیگر برای ریاست‌جمهوری نامزد نمی‌شود، احساس آسایش به وی دست داد.
حسنی مبارک به ‌ای.بی.سی گفت هیچ‌گاه قصد نداشته پسرش جمال را به قدرت برساند.
مبارک که در کاخ خود به همراه خانواده‌اش به‌سر می‌برد، هم‌چنین تصریح کرد که هرگز فرار نخواهد کرد.
حسنی مبارک گفت: هرگز فرار نخواهم کرد. در همین خاک خواهم مرد.
مبارک هم‌چنین در این مصاحبه از دورانی که بر کشور حکومت کرده دفاع کرد.
هنگامی که از مبارک پرسیده شد چه پاسخی به درخواست‌های سربسته آمریکا برای کناره‌گیری داده است، اظهار داشت به باراک اوباما گفته است: تو به فرهنگ مصر آشنا نیستی و نمی‌دانی اگر من همین حالا کنار بروم چه اتفاقی روی خواهد داد.
حسنی مبارک تصریح کرد: من هرگز دوباره نامزد نخواهم شد و هرگز قصد نداشتم جمال پس از من رئیس‌جمهور شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e6181059-b0a8-4359-ad23-5c1d5302e5c9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات