728 x 90

محكوميت‌هاى بين‌المللى,

انجمن بین‌المللی قلم و انجمن قلم سوئد نسرین ستوده را به‌عنوان عضو افتخاری خود برگزیدند

-

نسرین ستوده
نسرین ستوده
کمیته نویسندگان بین‌الملل قلم، با صدور بیانیه‌ای در ۱۲ژانویه ۲۰۱۱ حکم صادره برای نسرین ستوده وکیل مدافع به‌نام در زمینه حقوق‌بشر، نویسنده و روزنامه‌نگار مبنی بر ۱۱سال زندان و ۲۰سال محرومیت از وکالت و خروج از کشور را محکوم کرد. انجمن قلم سوئد اعلام کرد از این پس پیگیر وضعیت حقوقی نسرین ستوده و خواهان آزادی وی خواهد بود.

انجمن بین‌المللی قلم معتقد است که نسرین ستوده صرفاً به‌دلیل اعمال مسالمت‌آمیز حق خود در آزادی بیان محکوم شده است. حق آزادی بیان در ماده ۱۹ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی که ایران از امضاکنندگان آن است تضمین شده است. در این بیانیه ضمن اعلام نگرانی از ادامه دستگیریها در ایران و صدور حکم زندان طولانی برای بسیاری از افراد خواستار آزادی فوری و بی‌قید و شرط نسرین ستوده شده است. رو نوشتی از این بیانیه برای مقامات ایرانی نیز ارسال شده است.

به‌دنبال صدور بیانیه انجمن بین‌المللی قلم، انجمن قلم سوئد نیز طی اطلاعیه‌ای روز ۱۳ژانویه ۲۰۱۱ اعلام کرد که نسرین ستوده به‌عنوان عضو افتخاری انجمن سوئد برگزیده شده است. آذر محلوجیان رئیس کمیته نویسندگان دربند انجمن سوئد، در این باره گفت: «نسرین ستوده که همواره از حقوق موکلین خود در رابطه با آزادی بیان و حقوق‌بشر دفاع می‌کرد خود از این حقوق محروم شده است. او با مبارزات پیگیر خود در زندان و اعتصاب غذا صدای اعتراضش را به همه جهان رساند. انتخاب او به‌عنوان عضو افتخاری انجمن سوئد، به این معناست که انجمن سوئد از این پس پیگیر وضعیت حقوقی نسرین ستوده و خواهان آزادی وی خواهد بود».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6b8ab74d-c5cc-478b-98e8-b667b03702f6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات