728 x 90

لغو محاصره اشرف,

پیامهای تسلیت رئیس انجمن زنان آزاده دیالی و شیخ جعفر جواد کاظم بمناسبت درگذشت مجاهد اشرفی مهدی فتحی

-

مجاهد صدیق، شهید قهرمان، مهدی فتحی
مجاهد صدیق، شهید قهرمان، مهدی فتحی
خانم ذکری داود جمعه رئیس انجمن زنان آزاده دیالی و شیخ جعفر جواد کاظم از شیوخ عشیره بیاتی در استان دیالی عراق در مصاحبه‌هایی درگذشت مهدی فتحی قهرمان سرفراز اشرفی را تسلیت گفتند و ممانعت غیرانسانی نیروهای عراقی از دسترسی او به امکانات درمانی در بیمارستانهای عراق را به‌شدت محکوم کردند.

خانم ذکری داود جمعه در مصاحبه خود گفت: در ابتدا می‌خواستم عمیق‌ترین تسلیهای خودم را به ساکنان اشرف، سازمان مجاهدین خلق، آقای مسعود و خانم مریم به‌مناسبت شهادت مجاهد مهدی که به‌خاطر ممانعت نیروهای عراقی از رفتن وی برای معالجه به بیمارستانهای عراق درگذشت، تقدیم کنم، کاری که نه انسانی است و نه اخلاقی. و از خدای بزرگ متعال می‌خواهم که او را در بهشت برین خود جای دهد. و خواهان شفای عاجل برای تمامی دوستانمان در اشرف هستیم. اما این فشارها و سختیهایی که بر ساکنان اشرف روا داشته می‌شود کار مزدوران رژیم ایران برای اخراج آنها از عراق است که از نظر ما اقدامی غیرانسانی است. ما مردم دیالی ضمن تکذیب دروغهای مزدوران رژیم ایران، اعلام می‌کنیم ما همانهایی هستیم که برای دفاع از ساکنان اشرف 450هزار امضای حمایت جمع‌آوری کردیم و من خودم نیز در این جمع‌آوری شرکت داشتم. همین‌طور 5میلیون تن از عراقیان به‌ویژه زنان از ساکنان اشرف حمایت کردند. در پایان از سازمانهای بین‌المللی و به‌خصوص از مجامع حقوق‌بشری می‌خواهم که برای جلوگیری از فشارهای مزدوران رژیم ایران به ساکنان اشرف هرچه سریعتر دخالت کنند. ما خواهان برداشتن لغو محاصره اشرف هستیم.

شیخ جعفر جواد کاظم شیخ عشیره بیاتی در استان دیالی عراق نیز در مصاحبه خود گفت: من محاصره ظالمانه اشرف را به‌شدت محکوم می‌کنم و از سازمانهای انسان‌دوست و کشورهای بزرگ درخواست می‌کنم شهر اشرف و بیماران آن را حمایت کنند. اخیراً یکی از دوستان ما در شهر اشرف به نام مهدی فتحی به رحمت ایزدی پیوست و تعدادی دیگر به بیماری سرطان مبتلا هستند و این در حالیست که آنها امکان معالجه در اشرف را ندارند و نمی‌توانند برای معالجه از آن‌جا خارج شوند. مهدی در اثر بیماری سرطان به مرگ زودرسی درگذشت. مصیبت وارده را به خواهر مریم رجوی تسلیت می‌گوییم و برای آن مرحوم نیز مغفرت و رحمت آرزو می‌کنیم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3cf5b177-7d52-4f6e-8f14-5e796b263e2c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات