728 x 90

زندانیان سیاسی,حمایتهای مردمی,

افطاری در حمایت از زندانی سیاسی نرگس محمدی

-

افطاری در حمایت از زندانی سیاسی نرگس محمدی
افطاری در حمایت از زندانی سیاسی نرگس محمدی
جمعی از مدافعان حقوق‌بشری در آخرین روز از ماه مبارک رمضان ضیافت افطاری برگزار کردند و از حقوق قانونی زندانی سیاسی نرگس محمدی حمایت کردند.

شرکت کنندگان در این مراسم از جمله دکتر محمد ملکی اولین رئیس دانشگاه تهران پس از انقلاب ضدسلطنتی، طی سخنانی بر حقوق قانونی این زندانی سیاسی که در اعتراض به جلوگیری از تماس تلفنی با فرزندانش دست به اعتصاب‌غذا زده است، تأکید کردند.

خاطرنشان می‌شود زندانی سیاسی نرگس محمد در اعتراض به جلوگیری از تماس با فرزندانش از روز هفتم تیر دست به اعتصاب‌غذا زده است و تا کنون دوبار دچار تشنج شده. نرگس محمدی در حالی به تداوم اعتصاب‌غذایش ادامه می‌دهد که برای کنترل بیماریهایش نیاز به مصرف دارو داشته و تا کنون دوبار دچار تشنج شده است.

بیشتر بخوانید
زندانی سیاسی نرگس محمدی طی نامه‌یی از زندان اوین نوشته بود: «طی یک‌سال گذشته تجربه عجیبی در زندان داشتم. بودن در زندان و حتی حکم ۱۶ سال حبس در پرونده اخیرم، نه‌تنها پشیمانم نکرده بلکه اراده و باورم را برای دفاع از حقوق‌بشر بیش از پیش تقویت کرده است… مدافع حقوق‌بشر بودنم را جرم تلقی کردند اما تلخ‌تر آن که زن بودن و مادر بودنم را انکار کردند. تا آن زمانی که بمیرم و خاموش شوم اعتراض و گلایه خواهم کرد و فراموش نخواهم کرد… به‌رغم میل و توان جسمی‌ام، راهی برایم نماند جز این‌که فریاد ”مادر بودن“ و دلتنگ بودنم را با اعتصاب‌غذا اعلام نمایم.

وی در بیدادگاههای رژیم در مجموع به 10سال حبس محکوم شده است. نرگس محمدی، در حالی که بر اساس نظر پزشکان متخصص در سال ۱۳۹۱ برای ادامه درمان به‌طور موقت از زندان آزاد شده بود، با وجود ناتمام ماندن مراحل درمان در ۱۵ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۴ با حکم دادستانی ارتجاع در تهران بازداشت و برای سپری کردن محکومیت شش ساله راهی زندان اوین شد.

این زندانی سیاسی در خرداد ماه 1389 بازداشت شد و در مهر 1390 به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، عضویت در کانون مدافعان حقوق‌بشر و تبلیغ علیه نظام» در مجموع به 11سال حبس محکوم شد که بعداً این حکم به 6سال تقلیل یافت.
نرگس محمدی از ماه آوریل ۲۰۱۲ عضو افتخاری انجمن قلم دانمارک نیز شده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/116cdfc7-dbcf-42b6-8fc0-dafb8321f19c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات